Някои прости навици за шофиране може да изглеждат безобидни, но всъщност развалят трансмисията на колата. Блогърът в TikTok Budget Mechanic споделя често срещани „грехове“, които се натрупват и водят до повреди.

Механикът подчерта, че повечето шофьори дори не се замислят, когато повтарят прости грешки. Те осъзнават последствията, когато видят предупредителна светлина на таблото си. Най-добре е обаче да избягвате тези седем действия, ако не искате да повредите скоростната си кутия преждевременно. Препоръките бяха публикувани в Supercar Blondie.

Превключване на предавки по време на шофиране

Ако колата продължава да се движи назад и водачът внезапно превключи от задна на предна предавка, целият импулс може да бъде поет от трансмисията. Предният и задният съединител са подложени на удари, за които не са проектирани.

Производителите изрично препоръчват да спрете напълно, преди да промените посоката. Не всички шофьори обаче се съобразяват с това предупреждение, което може да повреди автомобилите им.

Спускане по склон в неутрално положение

По-възрастните шофьори вярват, че шофирането надолу на неутрална скорост пести гориво. Всъщност, съвременните двигатели напълно прекъсват подаването на гориво при спиране, а превключването на неутрална скорост само усложнява работата на трансмисията.

След спускане водачът отново превключва на предавка и трансмисията би трябвало да реагира мигновено. Това също може да причини вътрешен „шок“.

Паркиране без ръчна спирачка

При излизане от паркомясто по наклон, шофьорите може да чуят силен шум. Това се дължи на опит за освобождаване на стопора за паркиране, докато той поддържа цялата тежест на автомобила. Този шум се причинява от малък стоманен палец – една от най-деликатните части на трансмисията, която някои собственици пренебрегват.

Според блогъра, правилната процедура е следната: натиснете спирачката, дръпнете ръчната спирачка и включете режим на паркиране.

Грешка при теглене

Желанието да се помогне или да се достави необходим товар може да не съответства на действителния товароносимост на превозното средство. Само защото един SUV има теглич, не означава, че може да тегли каквото и да било.

Претоварването води до нагряване на трансмисионната течност отвътре. В резултат на това маслото достига температура от приблизително 150 градуса по Целзий и започва да се разгражда. Само едно такова пътуване може да съкрати живота на трансмисията с години.

Рязко движение на неотопляем автомобил

Когато трансмисионната течност е студена, тя е гъста и не е в състояние да защити правилно вътрешните компоненти. Производители като Toyota и Subaru препоръчват бавно шофиране през първите няколко минути, особено през зимата.

Ако водачът натисне газта, докато маслото все още е в резервоара, това оказва допълнително натоварване върху съединителя и корпуса на клапаните.

Древни митове

Механикът цитира три твърдения като такива. Превключването на предавки в автоматична скоростна кутия е напълно нормално, както и да държите ръката си върху лоста за превключване по време на шофиране. Ако обаче шофирате с ръчна скоростна кутия, най-добре е да не държите ръката си върху лоста на ръчната скоростна кутия – това оказва натиск върху вилките за превключване и синхронизаторите.

Най-простият момент, който е забравен

Блогърът призова шофьорите никога да не пропускат смяната на трансмисионното масло. Много хора вярват, че то е завинаги, но експертите казват, че е валидно „до края на гаранцията“.

Една от основните причини за приплъзване, трудно превключване и прегряване при автоматични трансмисии с голям пробег е замърсеното или окислено масло.

„Спазването на тези правила за шофиране не само ще защити вашата трансмисия, но и ще предпази портфейла ви от неочаквани разходи за ремонт, които никой никога не е предвидил в бюджета“, добавя изданието.