Между 70 и 80 процента е делът на нелегалните автосервизи в България, обяви председателят на сдружението "Съюз на автосервизите" Емил Германов. Общият брой, заедно със законните, доближава 6 000.
Причината е, че към момента няма действащ закон за дейността им. Проблемът с тях е, че нямат касови апарати, нямат трудови договори за служителите, нито пък необходимото оборудване. Това води и до увеличена опасност от катастрофи заради некачествен ремонт, каза Германов.
Той предупреди шофьорите и за ефектите от евтините дизелови горива, които не са закупени от бензиностанция.
"Евтиното гориво обикновено се отличава с по-ниска пламна температура и по-високо съдържание на сяра, което води до една бавна смърт на двигателите. А ние знаем колко е стар автопаркът в България, така че при нас са утежнени обстоятелствата", посочи още той.
"При изгарянето на високовъглеродните горива се отделя вода, която съединена със сярата, тя прави сярна киселина. И по целият път на изгорялата смес - от клапани, през турбокомпресори, през колекторни тръби, филтър за твърди частици до крайното гърне - всичко това е подложено на една силно агресивна сярна киселина, което води до бързо излизане от строя и много тежки ремонти, които могат да достигнат и до 10 000 лева", предупреди Германов.
Около 80 процента от автомобилите в България, по данни за 2017 г., са на възраст над 15 години. Ако той е добре поддържан, възрастта му няма такова значение, но ако един клиент си купи автомобил за 3-4 000 лева, той не е готов да даде подобна сума за качествен ремонт.
БГНЕС