80% от сервизите у нас – на черно! 80 на сто от колите ни – над 15 г.

80% от сервизите у нас – на черно! 80 на сто от колите ни – над 15 г.

Между 70 и 80 процента е делът на нелегалните автосервизи в България, обяви председателят на сдружението "Съюз на автосервизите" Емил Германов. Общият брой, заедно със законните, доближава 6 000.

Причината е, че към момента няма действащ закон за дейността им. Проблемът с тях е, че нямат касови апарати, нямат трудови договори за служителите, нито пък необходимото оборудване. Това води и до увеличена опасност от катастрофи заради некачествен ремонт, каза Германов.

Той предупреди шофьорите и за ефектите от евтините дизелови горива, които не са закупени от бензиностанция.

"Евтиното гориво обикновено се отличава с по-ниска пламна температура и по-високо съдържание на сяра, което води до една бавна смърт на двигателите. А ние знаем колко е стар автопаркът в България, така че при нас са утежнени обстоятелствата", посочи още той.

"При изгарянето на високовъглеродните горива се отделя вода, която съединена със сярата, тя прави сярна киселина. И по целият път на изгорялата смес - от клапани, през турбокомпресори, през колекторни тръби, филтър за твърди частици до крайното гърне - всичко това е подложено на една силно агресивна сярна киселина, което води до бързо излизане от строя и много тежки ремонти, които могат да достигнат и до 10 000 лева", предупреди Германов.

Около 80 процента от автомобилите в България, по данни за 2017 г., са на възраст над 15 години. Ако той е добре поддържан, възрастта му няма такова значение, но ако един клиент си купи автомобил за 3-4 000 лева, той не е готов да даде подобна сума за качествен ремонт.

БГНЕС

Напишете коментар
captcha

Виж още

16 са сертифицираните отсечки за измерване на средна скорост. Това
Много шофьори често спорят дали наистина премахването на ауспуха прави колата
Публикувани са първите официални снимки на новия Mitsubishi Delica Mini.
Гражданската отговорност на автомобилистите е основен елемент в защитата
Учени свързват склонността към шумни автомобили и демонстративно шофиране със
От 2026 г. в Турция всички регистрирани превозни средства ще трябва