Audi продължава да разширява своя парк от спортни модели в различни видове купета. Необходимостта от създаването на "напомпани" модификации на кросоувъра и крос-купето с индекс Q3 накара инженерите на Audi Sport да създадат обновена версия на прочутия 5-цилиндров двигател. 2.5-литровият турбо мотор стана не само по-мощен, но и по-лек.
Например, той вече е оборудван с алуминиев картер (минус 18 кг), кух колянов вал (минус 1 кг) и редица други компоненти. Общата икономия на тегло достигна 26 кг. Продажбите на Audi RS Q3 и RS Q3 Sportback на европейския пазар ще започнат в началото на следващата година.
Мощността на двигателя е увеличена от 367 к.с. при RS Q3 от предишното поколение във версията Performance до 400 к.с. и до 480 Нм въртящ момент. Двигателят работи със 7-степенна скоростна кутия S tronic и система за задвижване на всички колела.
Динамичните характеристики на кросоувъра и крос-купето са идентични: 4,5 секунди до 100 км/ч и традиционната 250 км/ч максимална скорост. Както обикновено, срещу доплащане ограничителят може да бъде преместен до 280 км / ч. Между другото, двата модела се оказаха забележимо по-динамични от RS Q3 от предишното поколение, но неговата версия Performance все пак отстъпва, макар и символично, в ускорението до 100 км/ч - с 0,1 сек.
По подразбиране RS Q3 и RS Q3 Sportback са оборудвани със спортно окачване с намален с 10 мм клирънс, но опционално е достъпно шасито Dynamic Chassis Control с адаптивни амортисьори. Стандартното оборудване включва 6-бутални спирачни апарати, които срещу доплащане могат да бъдат заменени от комбинация от карбон-керамични дискове с моноблокови алуминиеви апарати.
RS кросоувърите могат лесно да бъдат различени от "обикновените" им събратя по новата радиаторна решетка, бронята с клиновидни акценти и увеличените въздухозаборници (вложките в бронята могат да бъдат черни или сребристи), спойлера на капака на багажника и впечатляващите краища на изпускателната система.
"Близнаците" са снабдени с 20-инчови джанти (с възможност за 21-инчови срещу доплащане) и опционална изпускателна система RS Sport с черни ауспуси. И накрая, цветовата схема на Audi Q3 е допълнена от два цвята, изключително за RS моделите: ярко зелен Kyalami Green и сив Nardo Grey.
В интериора, напълно очаквано, се появиха спортен волан и седалки с развита странична опора и интегрирани облегалки за глава, декорирани с кожа напа и алкантара. За по-жива атмосфера в салона могат да бъдат добавени цветни вложки и контрастни шевове в червен или син цвят.
Източник: Automedia