Малко хора знаят, че бутонът на таблото за нулиране на ежедневния пробег може да се използва не само за нулиране на пробега. В редица автомобили функционалността му е разширена. За какво още може да служи използването на този незабележим бутон, ви разказваме сега.
Бутонът, на който мнозина изобщо не обръщат внимание, активира режима за диагностика на таблото. И при много автомобили прави възвожна проверката на работата на всички системи и идентифицирането на различни грешки. Това е т.нар. сервизна функция, така че главният диагностик да може бързо да види проблема, без да свързва скенер или друго сервизно оборудване.
Но дори и да не сте механик, не е трудно да включите този режим сами. Просто задържате бутона натинат и в същото време включвате запалването. В резултат на това всички символи на арматурното табло започват да мигат. След това отпуснете бутона и веднага го натиснете отново. По този начин отделните сигнални индикатори могат да започнат да мигат отново (в зависимост от конкретния модел).
Например „неизправност на изпускателната система“. Това може да означава, че колата е има проблеми с ламбда сонда. Светеща ABS лампа ще ви каже, че електрониката също е коригирала някаква грешка. В един от сензорите може да е попаднала влага. Освен това на дисплея, разположен между циферблатите, се появяват цифри. Това са кодове за грешки.
След това можете веднага да отидете при специалист, като му кажете същите тези кодове или използвате техническата документация или пък информация в интернет, за да дешифрирате информацията сами.
Не забравяйте и че с помощта на бутона за нулиране на километража често се изчислява реалният разход на гориво. Освен това по конкретен маршрут, като се вземат предвид задръствания, светофари и стил на шофиране, пише automedia. За да направите това, трябва когато заредите автомобила догоре, да нулирате километража и след определено разстояние да видите колко гориво за колко километра е изразходвала вашата кола.