Бумът на пазара за класически автомобили не дава никакви признаци да отминава, ако се съди по последния търг на аукционната къща H&H. В него нещото на снимката, което е по-коректно да опишем като "части в кашон", отколкото като "автомобил", бе продадено за 202,500 британски лири - около 475 000 лева по актуалния обменен курс.

Частите, произведени преди 59 години, принадлежат на действително рядък автомобил - AC Ace 2.6. Малката английска компания за спортни коли, която отдавна е само спомен, е произвела само 37 бройки от този конкретен модел през 60-те. AC Ace е по-известен като основата, върху която Каръл Шелби построява своята легендарна Cobra.

Британският оригинал се прави от 1953 до 1963, но повечето екземпляри от него са с двулитрови мотори - собствен на АС и взаимстван от Bristol. Най-рядката версия на Ace се появява през 1961, с 2.6-литров двигател от Ford Zephyr, модифициран от прочутия английски инженер Кен Ръд (Ruddspeed). Снабдена с карбуратори SU и цилиндрова глава Mays, колата развива 170 конски сили и максимална скорост 209 км/ч.

Днес оцелелите екземпляри от този най-бърз Ace са много търсени от колекционерите. Но конкретната кола трудно може да се нарече "оцеляла" - от нея са останали предният капак, багажникът, вратите, двигателят, интериорът, окачването и скоростната кутия. Липсват обаче шасито, предните и задните панели.

Колата, с номер на шасито RS5032, била разглобена през 1979 за реставрация, но тя на няколко пъти се отлагала. Собственикът прибрал частите, и помолил приятел да съхранява в плевнята си шасито и панелите, пише Automedoa.bg. Години по-късно обаче приятелят освободил плевнята, която държал под наем, а собственикът не разпознал компонентите и ги пратил за скрап.

Въпреки, че високите цени за отделни компоненти отдавна не са нещо необикновено, този конкретен търг шокира познавачите. Според актуалния каталог за класически модели AC Ace 2.6 струва средно 192,000 лири в добро състояние - което ще рече способен да се движи.