Винаги е интересно да се наблюдават опитите на малките производители на спортни автомобили да се вмъкнат в много ограничената, но тъпкана с пари пазарна ниша. И едва малцина оцеляват достатъчно дълго, за да предизвикат търсене, да привлекат финансиране, да създадат и поддържат клиентска база. Новите производители на спортни автомобили никнат като гъби след дъжд и също толкова бързо изчезват. Ето някои от най-малко известните модели в света.
Tushek Renovatio T500
Може ли да предложите, че малката европейска страна Словения е в състояние да разработи спортни автомобили? Сега вече можете. Един от най-известните пилоти в страната Альоша Тушек създаде модела Tushek Renovatio T500 през 2012 г. Той взе шасито на K1 Attack и привлече много местни компании. За двигател бе използван 4,2-литровият бензинов V8 от Audi RS4. Въпреки това спортният автомобил не показа изключителни динамични характеристики - ускорение от място до 100 км/ч за 3,7 сек, по което отстъпва на Ferrari 458 и на подобни модели. Не е ясно колко бройки от модела са продадени, но две години по-късно Тушек се съсредоточи върху TS600 с почти 700 коня, а компанията му бе преименувана на Tushek & Spigel.
Mitsuoka Orochi
Изумителен проект от японския производител Mitsuoka. Може само да се възхищаваме на смелостта и безумието на дизайнерите на този модел, който безмилостно бе критикуван от медиите. Във всеки случай, колата наистина се различава от другите спортни автомобили, въпреки че не може да се нарече красива, а двигателят е доста скромен. Автомобилът използва 3,3-литров V6 от Toyota със смешните за днешните разбирания 230 конски сили. Не трябва обаче да се забравя, че колата е произведена в началото на 21-ви век. Компанията произведе около 400 бройки, но е малко вероятно всички от тях да са продадени.
David Brown Automotive Speedback GT
Този модел много напомня на Aston Martin DB, а основните й части са взети от Jaguar XKR. Въпреки това колата има свой собствен стил. Нейният създател акцентира върху това да направи спортен автомобил в стила на тези от средата на 20-ти век. В по-голяма степен той успява да постигне това - интериорът с елегантна дървесина, метал и кожена тапицерия се съчетава перфектно със съвременните мултимедийни технологии. Колата все още не е напълно готова, а цената й е 700 000 долара. Мощността й обаче не е изключителна - 503 коня от V8 двигателя, но пък основната цел на модела не е динамиката.
DC Design Avanti
Първият спортен автомобил в Индия, проектиран от най-прочутия индийски дизайнер Дилип Чабрия. Средномоторната кола получи композитна стоманена архитектура и композитен въглероден корпус. Дизайнът има нещо общо с Ferrari, но като цяло е уникално. DC Design Avanti обаче едва ли може да бъде наречен мощен спортен автомобил. Той разполага с 2-литров турбо двигател от Renault Sport с мощност от 250 конски сили.
Прочетете още
- 10:00 Уличната свада в Неапол не приключва с линейка, а с ръкомахане като в гимнастическа композиция
- 19:00 "Джедайски меч" виси в подлез в "Люлин" СНИМКА
- 18:44 Излезе от дома си и не се прибра: Близки търсят изчезнала жена от Пловдив СНИМКА
- 18:00 ХОРОСКОП на Козирог, Водолей и Риби за месец ДЕКЕМВРИ