Последното творение на Ferrari Special Projects – SP3JC – уникалният суперавтомобил, базиран на ограничената серия F12tdf, отново върна вниманието към един позабравен търговец на автомобили – Джон Колинс.
Вчера стана дума за първата му колекционерска кола – Dino 246, купено през 1976 година за 7000 лири или цената на къща по това време. Той и компанията му Talacrest са със статут на легенди в търговията с класически автомобили, но определено не се приемат еднозначно от всички. Няма да се спираме на по-ранната кариера на Джон като фотограф, а ще се върнем към големия му старт в бизнеса с различни модели на Ferrari, който го изстреля от фалита до богатство на стойност над 103 милиона британски лири.
Шотландецът губи спестяванията си в борсовия срив през 1987 година и продава едно Testarossa за 50 000 лири. На следващия ден вижда, че колата е обявена за 80 000. И оттам му идва идеята за бизнеса с класически автомобили. Но по това време Колинс е останал без свободни средства и трябва да вземе пари назаем от свой приятел, за да стартира отново. Колинс внася депозит от 10% за класически коли на стойност 3 милиона лири, като се задължава да ги продаде за 6 месеца и да си плати задълженията. След което стартира агресивна рекламна кампания на колите по изданията за ретро коли.
„Изведнъж всички тези дилъри, от които бях взел колите започнаха да м звънят и да ми казват, че не мога рекламирам техните коли – спомня си Джон, който обаче се е подготвил за този момент. – Посъветвах ги да се консултират с адвокатите си преди да водим такива разговори.”
Условията на сделката са такива, че колите са собственост на Колин стига той да успее да ги продаде навреме и да си изпълни задълженията.
„Продадох всички коли за половин година, изплатих всичко и спечелих 500 000 лири”, спомня си с удоволствие търговецът.
Днес Колинс и компанията му вече имат продажби за над 1 милиард долара, което означава над 1700 продадени класически автомобили. А средната цена на продадените от него коли е 2 милиона лири.
И Джон има съвет към колекционерите.
„Пазарът на т.нар. модерни класики ще продължи да расте – уверен е Джон. – Това коли от 80-те и 90-те години, автомобили, за които днешните купувачи само са мечтали едно време. Колекционерите, включително и новите, стават все по-богати, а предлагането на такива коли е ограничено, така че цените им ще продължат да растат.”
Прочетете още
- 10:00 Уличната свада в Неапол не приключва с линейка, а с ръкомахане като в гимнастическа композиция
- 19:00 "Джедайски меч" виси в подлез в "Люлин" СНИМКА
- 18:44 Излезе от дома си и не се прибра: Близки търсят изчезнала жена от Пловдив СНИМКА
- 18:00 ХОРОСКОП на Козирог, Водолей и Риби за месец ДЕКЕМВРИ