Ford представи изцяло електрически Mustang с над 900 конски сили на автомобилно изложение в Лас Вегас. Целта обаче не е да влиза в продажба, а да се измери интересът към високоефективния електромобил, заявиха от американската компания.

Събитието, на което е представен, е на асоциацията за специализирано оборудване (SEMA) в Лас Вегас, което е индустриално търговско изложение за компании, които изработват допълнителни части за автомобили и камиони, пише CNN.

По-късно този месец Ford ще представят електрически SUV, вдъхновен от Mustang, който вече ще може да бъде купен. Той вероятно ще е значително по-малко мощен от този шоу автомобил, който Ford са нарекли Mustang Lithium. Oт компанията не са предоставили информация за производителността му, но определят ускорението като "зашеметяващо".

Създаден в партньорство с доставчика на автомобилни части Webasto, Mustang Lithium има 6-степенна ръчна скоростна кутия, което е необичайно за електрическа кола. Причината е, че за разлика от бензиновите и дизеловите автомобили, тези не изискват трансмисия с повече от една скорост. Но тази в новия модел е специална. Тя е с тежък режим, проектирана да се справи с чудовищните 1356 нютонметра въртящ момент, съобщи money.bg.

Директорът на маркетинг отдела в Webasto, Джош Лупу, споделя, че "ръчната трансмисия е включена, защото тя поставя контрола върху превозното средство обратно в ръцете на водача". Шофьорът може да остави колата на трета скорост през цялото време и да я управлява като всеки друг автомобил, като може и да превключва предавки.

Must Lithium се захранва от 800-волтова система, което е над два пъти повече от мощността на повечето електромобили. Водачът може да избира от четири режима на шофиране, включително Sport, Track и Beast. Четвъртият е Valet, когато трябва да предадете ключа на някой друг. Моделът има и вграден в таблото 10.4 инчов дисплей. От Ford споделят, че автомобилът е създаден и с цел тестване на системите за управление на топлината в електромобилите, защото батериите и двигателите при тях са склонни да се нагряват при по-твърда употреба, като при състезателните коли.

Капакът на колата има два малки прозрачни панела от поликарбонат, чрез които може да се вижда батерията и електромотора отдолу. Спортната кола е с 20-цолови джанти и с гуми Michelin Pilot Sport 4S, а в салонът ѝ доминират сините детайли.