Автомобилната индустрия в СССР често е била поне една крачка зад западните си конкуренти. Въпреки това Москва също е разработвала електромобили, защото са се считали за подходяща алтернатива, която да позволи по-големи количества петрол да се продават на външния пазар.
Работата по електромобилите започва още през 30-те години на миналия век. Тогава става ясен и най-големият им проблем пред масовото им внедряване в Русия.
Това не е малкия пробег или дългото време за зареждане на батерията, а влиянието на студа върху нейните качества. Въпреки това руснаците правят някои доста успешни разработка, част от които дори са изпреварили времето си.
Вижте как изглеждат петте най-добри съветски електромобила!
5. Електрически ЗиС-5
Първият съветски електромобил, базиран на камиона ЗИС-5, вижда "бял свят" през 1935 година. На товарната му платформа има няколко дървени кутии с 40 батерии. Характеристиките на камиона обаче не впечатляват особено - максималната му скорост е само 15 км/ч, а напълно зареден той може да измине само 25 км, пише Russia Beyond.
4. УАЗ-451MИ
УАЗ -451МИ може да се зарежда от домашната електрическа мрежа и са необходими 1,5 часа, за да се заредят напълно батериите му. През 1978 г. колата е изпратена на изложение в САЩ, където предизвиква огромен фурор. Съветското возило е единственото там, което използва променлив ток.
3. УАЗ-3801
Този електромобил, проектиран в началото на 1980-те години, е истинско откритие: той има максимална скорост от близо 50 км/ч, което е рекорд за такива видове превозни средства в онези дни.
2. РАФ-2204
РАФ-2204 може да достигне близо 40 км/ч и да покрие до 45 км без презареждане. Той може да направи това, докато превозва тежък товар: 9 пътници и шофьор, както и батерията си с тегло 630 кг.
1. РАФ-2910
Този електрически микробус е специално произведен за московските олимпийски игри през 1980 година. Проектиран е да бъде използван от реферите при маратони и състезания по ходене, където не са разрешени изгорели газове или шумове. След като превозните средства свършват работата перфектно, те са изпратени в слънчевите съветски републики на Централна Азия и превърнати в соларни коли.