Всяка година автомобилите стават все по-съвършени и технологично напреднали, което обаче не може да се каже на 100% за гумите - с течение на времето основните им свойства не се променят фундаментално. Тоест всъщност сегашната гума е почти същата, каквато беше и преди десет години.
Има естествено иновации, като подобрени смеси, защита на бордовете и т.н., но като цяло напредъкът е малък. В същото време методите за отстраняване на различни повреди, според експерти, са станали много по-разнообразни и ефективни.
От друга страна, много от автомобилите вече нямат резервна гума, а макар и по-здрави, съвременните гуми също се пукат на пътя, при това в най-неподходящите места. За да се елиминира дупка на пътя, появила се на гумата вследствие с контакт с твърд и остър предмет, на първо място, е необходимо да се „излекува“ самата дупка.
Оглеждаш кола втора ръка и надзърташ за ръжда. 7 модела, които са тип-топ
Това може да се направи, без да се прибягва до разглобяване на колелото, например с помощта на специални комплекти, но не тези, които са включени в стандартните китове за саморемонт на гуми. Те обикновено имат текстилна основа, а този материал е евтин и достъпен, но е краткотраен. Затова специалистите го определят само като временно средство.
Препоръчителните методи за лепене на гума без да се сваля от джантата включват специални гумени вложки, които се състоят от два слоя. Вътрешният (черен) е обикновена гума, пише Аутомедия. Външният (обикновено син) слой е студено втвърден. Какви са разликите?
Температурата на вулканизация на първия е около 100 градуса, на втория е само 18 градуса (подлежи на повърхностна обработка с химикали). Последното свойство позволява да се постигне пълно слепване на ремонтните и основни материали без гореща обработка.
С този метод можете лесно сами да оправите стандартно спукана гума - тоест, такава с дупка от остър предмет в областта на грайфера (според проучванията 92% от гумите се пукат по този начин). А и е добре да имате такъв комплект, когато сте на път. Манипулацията е сравнително лесна.