Ако вашият автомобил е с механична скоростна кутия, може да се каже, че вие сте късметлии, защото обикновено тя не се нуждае от предварително подгряване. 

По тази причина "механиката" се смята за по-удачен избори за суровите и дори екстремни условия. 

Преди да запалите автомобила, трябва да натиснете съединителя. След това със скоростния лост да обходите всичките скорости. 

След това може да започнете движението. 

В процеса на движение "механиката" доста бързо набира необходимата работна температура. 

Важният нюанс се състои в това, че шофьорът не трябва рязко да натоварва механичната скоростна кутия.

Автоматикът се отличава от механиката по това, че се нуждае от предварително подгряване в студено време. 

Това е свързано с факта, че за предаването на въртящия момент се използват ротори, които се намират в масло.  

Първоначално двигателят трябва да бъде запален на празен ход и така да се остави да поработи няколко минути. След това шофьорът трябва да превключи в режим D (шофиране), държейки спирачката, пише auto.blitz.bg.

След това трябва да изпъни аналогичното действие в режим R (задна).

Ако вие подгрявате автоматична скоростна кутия, то по време на подгряването не трябва да държите автомобила само на ръчна. 

Това се обяснява с това, че транспортното средство може да тръгне при някои обстоятелства. Ако вашият автомобил е оборудван със стандартния "робот" при ниски температури на въздуха шофьорът трябва да го подгрее с 2-3 градуса нагоре. 

След това може да се тръгва. 

При подгряването не трябва да слагате скоростния лост в режим D.

Ако в ръцете ви е попаднал автомобил, който използва "сухо" или мокро сцепление, важно е да се знае, че двата вида трябва да се подгряват по различен начин. 

За подгряването на "сухия" преселектор е необходимо да се действа по аналогичен начин, както при механиката. Ако преселекторът при вас е "мокър", трябва да включите в режим D, а след това да натиснете спирачките.

Този начин обаче не трябва да се практикува често. Вариаторът не трябва да се подгрява на празни обороти. 

Ако тръгнете на път пък "студени", могат да се появят неприятни последствия. 

По време на движение вариаторът може да дрънчи. След няколко минути обаче на внимателно шофиране неговото състояние ще се върне в нормата.