През лятото броят на авариите при колите нараства значително. Повредите по двигателя могат да бъдат избегнати с добра превантивна поддръжка. 

Въпреки това, дори ако са направени подходящите проверки, понякога възникват проблеми. Механиката се проваля, а диагностицирането на причината може да бъде доста трудно без професионален поглед. Британски експерти посочиха най-честите повреди в един двигател с вътрешно горене и неговите сателитни възли и агрегати.

Електронен блок за управление на двигателя

Този блок за управление е ключът към правилната работа на двигателя. Когато възникне проблем, индикаторът за неизправност обикновено светва. Това е често срещано явление, а решаването на проблема става обикновено с препрограмиране или смяна на въпросния електронен блок.

Ангренажен ремък

Функцията на ангренажния ремък е да синхронизира движението на коляновия вал със разпределителния вал, така че клапаните да се отварят и затварят в точния момент. Този ремък или верига са много чувствителни към екстремни температури и обикновено се разваля поради износване. Спазвайте препоръчителният интервал от производителя, който според модела варира от 80 000 до 130 000 километра. Ако пропуснете смяната двигателят ще плати цената за това, а тя не е никак ниска.

Дюзи

Проблемите с инжекторите обикновено са причинени от износване. В други случаи животът на дюзите се съкращава поради лошо качество на горивото, като чрез него в системата попадат метални частици или мръсотия, които блокират веригата. Запушени дюзи причиняват и допълнителни повреди по агрегата, така че внимавайте с качеството на горивото.

Гарнитура на цилиндровата глава

Този елемент осигурява перфектна връзка между главата на цилиндъра и блока на двигателя, като гарантира, че моторното масло и охлаждащата течност няма да се смесват по време на процеса на горене, пише "Аутомедия". Ето защо те трябва да бъдат херметически затворени. Ако уплътнението тече, двигателят ще се деформира поради прегряване. Така че ако колата загрее над нормалното, спрете веднага.

Горивна помпа

Това е устройство, което работи при много високо налягане, защото е отговорно за подаване на правилното количество гориво. Тъй като е прецизна част, тя може да бъде повредена поради лошо качество на горивото, прекомерна вода в него, метални фрагменти, причинени от триене, и дори електрическа повреда.