Пътническият автомобил може да превозва около 400-500 кг. Полезният товар, обявен от производителя, включва пътници и багаж, който се побира в товарния отсек. Въпреки това, шофьорите често транспортират обемисти предмети на покрива на колата. На решетъчния багажник са монтирани метални варели, железни листове, дивани, велосипеди и какво ли още не.
Във форумите някои шофьорите се хвалят, че по този начин са превозили повече от 100 кг по този начин.
Какво обаче е оптималното тегло, което може да се транспортира в багажник върху покрива без риск от инцидент или повреда на автомобила?
Ако багажникът е стандартен, сертифициран е от производителя и е закрепен от него, обикновено посоченото тегло е 100 кг. Това обаче съвсем не означава, че всяка кола може да издържи толкова.
При малките автомобили от клас "А" често таванът не издържа на големи натоварвания и буквално започва да се руши, особена на местата, на които е закрепен решетъчният багажник. А това означава, че всеки производител посочва теглото на багажа индивидуално за конкретния модел.
Обикновено седаните от клас "В" носят не повече от 60 кг върху покрива си. Кросоувърите и комбитата от клас "С" могат да издържат до 80 кг, а на минивановете и всъдеходите на рамна конструкция им е позволено да превозват до 100 кг на покрива. Ограничения се дължат не толкова на издръжливостта и здравината на каросерията, колкото на стабилността на автомобила по време на движение.
Малките коли имат по-късо разстояние между двете оси и това въвежда някои ограничение за странично претоварване. При максимално натоварване на покрива центърът на тежестта се измества нагоре и това налага корекции по време на движение. С повече товар отгоре автомобилът може да има проблеми в завои, които преди това са били напълно безопасни за него.
Шофирането по лоши пътища с износени амортисьори също е опасно. С натоварен покрив и съответно висок център на тежестта се появяват вибрации, които не винаги се абсорбират добре. В такива случаи автомобилът може да започне да "подскача" по пътя, а подобни подскоци със загуба на контрол върху управление и преобръщане.
За да намалят съпротивлението, производителите на автомобилни багажници разработват специални калъфи с добра аеродинамична форма и подобрено разпределение на теглото. Те заменят стандартната решетка, но въпреки това, поради високия център на тежестта, дори на съвременните автомобили с багажник на покрива не се препоръчва шофиране със скорост над 120 км/ч.