Митата върху китайските електромобили са подкрепени от всички големи организации в бранша в Европа. Това заяви изп.-директор на "Аутомотив Клъстер България" арх. Любомир Станиславов.
Той разкри и какви са целите на тези мита: "Това не е директно насочено срещу китайските електромобили, а е с цел запазване на работните места... Има опасност милиони хора да останат без работа. И на второ място, да помогне на компаниите в Европа да вземат този преход и да могат успешно да се конкурират с китайските производители."
Според него митата не са решението на проблема и те ще са временни - за няколко години. "Китайците вече са калкулирали митата... Инвазията на китайските електрически автомобили няма да бъде спряна. Тя по-скоро ще бъде регулирана и забавена, и ще даде възможност на европейските производители да отговорят на тази атака със свои собствени достъпни модели", посочи още Станиславов пред Bulgaria ON AIR.
"В момента в България има китайски автомобили, но те са предимно конвенционални. Големите брандове за електрически автомобили тепърва предстои да навлязат и това ще стане през следващата година", прогнозира експертът.
Според него митата няма да се отразят върху цените на електромобилите у нас, а по-скоро в производството на компоненти за автомобили.
Снимка: iStock