Плащате много пари за кола, тъй като е на изгодна цена. Но след време откривате - километражът е "пипан". Може и по-лошо. Да не хванете измамата, като не извършите обичайната поддръжка. Това вече може да ви струва много, много скъпо.

Връщането на километража е много стара и твърде често срещана измама. В автомобили с аналогови измервателни уреди - мошениците просто трябваше да свалят арматурното табло и да закачат електрически инструмент към брояча, който бързо започва да се върти назад.

Преминаването към цифрови броячи изглеждаше като начин да се намали този проблем. Но престъпниците се адаптираха към новите технологии и бързо намериха начини. Така дори съвременните автомобили със своите сложни операционни системи и огромни екрани не са имунизирани срещу тази напаст.

Едно от погрешните схващания на купувачите е, че само на висок клас автомобили се връща пробегът. Логично - там има най-голям марж на печалба. Наистина, коли с цена между 40 000 и 50 000 евро като нови са най-застрашени от измама в Испания, например. А знаем - това е и сред любимите пазари на родните вносители на вторичния пазар. Всъщност, ако се движим в рамките на този бюджетен диапазон, имаме 5,8% шанс да намерим фалшифициран километраж, според данни на гореспоменатата компания.

Но този риск е разпространен и при бюджетните автомобили по много проста причина. Купувачите с тънък портфейл се фокусират върху получаването на най-ниската цена и я поставят пред всичко останало. Те пренебрегват предпазливостта, която би ги накарала да проверят историята на автомобила или да помолят механик. От carVertical са установили, че 5% от автомобилите с цена между 5000 и 10 000 евро са имали манипулирани броячи. И този процент намалява (макар и леко до 4,4% ) при коли, които са закупени на цена между 10 000 и 15 000 евро, пише automedia.

За да избегнем този риск, трябва да проучим историята на автомобила, като установим логическа проследимост между прегледите, поддръжката и пробега. Или се консултираме с фирми, които изготвят отчети за историята на автомобила. Трябва да бъдем подозрителни и към продавачи, които се опитват да ни окажат натиск, като казват, че на опашка с парите чакат вече други купувачи. И накрая, силно се препоръчва механик да провери интериора (волан, дръжка, педали, тапицерия и др.). Така ще се увери, че износването е в рамките на очакванията за автомобил с посочения пробег.