Когато става въпрос за модифицирани версии на легендарния Mercedes-Benz S-Klasse W140, винаги е любопитно. И не става въпрос за някой AMG или Brabus, а за нещо много по-екзотично. Този автомобил, който изглежда не толкова различен от стандартния, е създаден по специална поръчка на един богат клиент от унгарското тунинг студио KO Motors.
Тунерите са го нарекли Mercedes-Benz 600 SEL KO860 и смело твърдят, че е най-бързият W140 в света. Може и да е вярно, защото под капака му е инсталиран 6-литров битурбо V12 двигател (същият може да се намери в CL65, S65 и G65 AMG), чиято мощност е увеличена до 858 к.с., а максималният въртящ момент - 1190 Нм. Всъщност това е CL65 AMG, маскиран като W140.
Едно от изискванията на клиента е липсата на сериозни външни разлики от заводския W140. Въпреки това такива има, макар и да не се набиват на очи. Окачването, например, е намалено с 5 мм, появяват се джанти с пет спици от AMG, през които надничат червените съпорти на модифицираната спирачна система Brembo. Друга разлика е напълно персонализирана изпускателна система с четири основни изпускателни тръби и пета, поставена по средата. Това означава, че с натискане на един бутон автомобилът започва да ръмжи като див звяр.
Всеки, който се е сблъсквал с ремонт или тунинг на W140, знае колко сложна е електрониката, която превръща дори най-простите задачи в практически невъзможни. А сега си представете какво би било да инсталирате двигател от по-модерно поколение C215 в по-стар W140? Доста по-късната CAN-bus система на голямото купе работи изцяло на принципа за предаване на цифрова информация на ленти, в краищата на които има компютри, способни да обработват данни (код). А при по-старата, системите са смесени: CAN-bus с традиционната. Това са два, почти несъвместими свята, особено на това ниво на сложност.
В допълнение, KO860 има кормилна рейка с пиньон от по-нови модели, както и някои недостъпни през 90-те години електронни системи, например ESP (той се деактивира чрез бутон на централната конзола с череп и кръстосани кости, като пиратско знаме), пише automedia.investor.bg. Освен това са монтирани 9 радиатора, които охлаждат всичко - от двигателя до хидроусилвателя. Скоростната кутия е от CL65, но по-голямата част й е допълнително подсилена. Направени са и нови задни полуоски.
В крайна сметка създаването на автомобила отнема 9 месеца, колкото една бременност. Общо 12 души работят върху модела. След като KO860 е готова, колата е качена на товарен самолет и изпратена на клиента. Преди това обаче уникалният екземпляр е тестван на летище край Будапеща. Ускорението от 50 до 100 км/ч става за 5 сек, от 50 до 250 км/ч - за 13 сек, а още по-яко е времето от 100 до 200 км/ч - едва 6 секунди.