Фолксваген (Volkswagen ) обяви спирането на модела си Голф ( Golf ), който през половинвековната си история се превърна в легенда, от която са продадени над 37 милиона автомобила. В модерна България „голфът“ е една от най-разпространените коли — десетки хиляди модификации от различните поколения и до днес щъкат по родните улици. Немският модел дори намери място в родния фолклор, пораждайки десетки шеги за привързаността на перничани към него и култовата фраза: „Нямаш ли Голф – нямаш си нищо.“
Германският автомобилостроител Volkswagen ще спре производството на популярния модел от идната сряда заради проблеми с доставките на чипове. Компанията обяви, че спира временно част от производството, но отрече това да има връзка с конфликта с производителя на чипове Nexperia, който оказва натиск върху веригите за доставки. Говорител на компанията отказа да коментира информацията, определяйки я като спекулация.
Серийното производство на бестселъра започва във Волфсбург през март 1974 г. През годините първият Golf е последван от над 37 милиона автомобила. Това означава, че всеки ден през последните 50 години повече от 2000 души по света са си купували нов Golf. Тази невероятна популярност превръща компактния модел в най-успешния автомобил в историята на Европа и най-продавания модел на Volkswagen за всички времена.
Първият серийно произведен Golf слиза от поточната линия в края на март 1974 г., а пазарната му премиера е през май същата година. До този момент „костенурката“ с нейното задно разположение на двигателя определяше визията на марката, но Golf бележи нова епоха — с предно предаване, ново оформление и свеж дизайн, създаден от Джорджето Джуджаро. Само две години по-късно от конвейерите вече слиза едномилионният Golf.
Golf II завладява „бейби бум“ поколението и се превръща в културен феномен, вдъхновил дори романа „Generation Golf“ на писателя Флориан Илиес. Тази версия прави достъпен технологичния напредък — катализатор с ламбда сонда, ABS, първа система за двойно предаване.
Golf III въвежда въздушни възглавници и първите версии комби, а Golf IV, представен през 1997 г., се превръща в дизайнерска икона. Именно с него моделът въвежда ESP и DSG трансмисия. Следващите поколения усъвършенстват технологиите, безопасността и комфорта.
През 2014 г. Volkswagen поема по пътя на електрическата мобилност с e-Golf, а последната осма генерация (2019 г.) е дигитална, свързана и по-ефективна от всякога.
Днес, след 50 години на пътя, Golf слиза от производствените ленти. Във времена на електромобили, дигитализация и промени в индустрията, легендарният модел запазва своето място в сърцата на милиони шофьори.
Легендарният модел пренаписа история и е част от живота на милиони водачи — дали ще се завърне на производствените ленти, предстои да разберем.
Прочетете още
- 09:00 Истината, която не влиза в ефир: защо телевизиите мълчат за Каблешково
- 17:00 Камера засне вандали в Стара Загора
- 12:00 От нож към лютив спрей: училището вече не е място за знания, а за самоотбрана
- 16:02 Нова версия за разстреляния питбул: Стопанинът му се разминава на косъм от куршумите СНИМКИ