„Тесла“ достави първата си партида автомобили, произведени в Китай, по-малко от година, след като компанията за електрически превозни средства стартира първия си завод извън Съединените щати.
През януари започна работата по многомилиардния шанхайски "Gigafactory", което позволи на компанията да избяга от търговското напрежение между Китай и САЩ и да излезе директно на най-големия в света "зелен" пазар на превозни средства.
Първите коли, които излязоха от монтажната линия - 15 модела от средния клас на „Тесла“ - Модел 3 - на масовия пазар, бяха дадени на служители, направили предварителни поръчки по време на церемония в завода.
„Тесла“ планира да започне мащабни доставки на китайски седани Модел 3 следващия месец, заяви генералният мениджър на китайската компания.
В момента тя произвежда повече от 1 000 автомобила седмично в Китай и се надява да удвои цифрата през следващата година, съобщи Блумбърг.
Главният изпълнителен директор Илон Мъск заяви, че производството в бъдеще може да нарасне до 3 000 превозни средства на седмица.
Китай обикновено изисква чуждестранните производители да създават съвместни предприятия с местни фирми, което означава поделяне на печалби и технологии с местни партньори.
Китайското предприятие на “Тесла“ обаче е изцяло собственост на американската компания и решението на „Тесла“ да инвестира в Шанхай беше възнаградено с преференциални условия.
Миналата седмица властите обявиха премахване на 10-процентов данък за покупка на местни автомобили Модел 3 на цена 355 800 юана (50 900 долара). По-рано през декември правителството одобри и субсидия в размер до 25 000 юана на автомобил.Пъ