Пътуването на къси разстояния е вредно за автомобила, отбелязват експерти от ADAC, като допълват, че това не се отнася само за зимните месеци, но за всеки сезон от годината. Основната причина е, че когато двигателят се загрее, част от горивото попада в маслото. Това се случва, защото двигателят, докато е студен, работи на богата смес.

И по време на кратко пътуване горивото няма време да се изпари. Натрупвайки се в маслото, то влошава свойствата му, казват специалистите. Има и още нещо. При такива условия на шофиране в маслото се натрупва не само гориво, но и вода.

Докато двигателят се охлажда, по стените на цилиндъра се образува конденз и капки се стичат в съда. Водата и маслото образуват емулсия с ниски смазочни свойства. Понякога, когато е студено, водата, замръзнала в съда, може дори да блокира подаването на масло през маслоприемника.

Освен това по време на кратки пътувания се образуват въглеродни отлагания. Това се случва, ако двигателят работи дълго време на богата смес и при ниски температури. Горивната камера, клапаните и запалителните свещи се покриват с дебел слой въглеродни отлагания.

Такива работни условия, ако се случват често, могат да доведат до коксуване на буталните пръстени. В резултат - изгоряло масло. „Обраслите" със сажди запалителни свещи може да се повредят, а клапаните дори да изгорят, ако саждите им пречат да се затворят напълно, пише automedia.

Всичко това може да доведе до различни повреди в двигателите с вътрешно горене. И поради тази причина специалистите съветват ако колата се кара на къси разстояния ежедневно, то поне веднъж седмично да се изкарва на магистрала за по-дълъг преход.