Bugatti приключи с разработката и тестовете на новия си хиперавтомобил Bolide, пише Motor1. Новият модел, който ще може да бъде каран само и единствено на писта, изглежда също толкова екстремно, колкото и концептът, дебютирал преди четири години. Сега става ясно, че инженерите и тестовите пилоти на компанията са оценили представянето на автомобила не на една, а на серия от писти, направили са съответните настройки и доставките към първите клиенти могат да започнат.

Снимка 660935
Източник: Bugatti

Ако тези няколко клиента изпробват своя нов Bolide на писта, ще се докоснат до усещането зад волана на болидите от Формула 1, или поне така твърдят от Bugatti.

Съдейки по техническите данни, твърдението не би трябвало да е много далече от истината. Производственият Bolide разполага с 1578 к.с., 16-цилиндров двигател в W-образна формация и значително по-ниско тегло от сходните улични модели на компанията. Bolide тежи 1450 кг спрямо 1950 кг, колкото е теглото на Chiron.

За сравнение, актуалните болиди във Формула 1 имат мощност от около 1000 к.с., но са и значително по-леки - около 800 кг.

Пилотът на Bugatti Анди Уолъс заявява, че представянето на колата е на съвсем друго ниво от други коли, които е карал. Той я определя като невероятно способна на пистата, адски бърза, но и лесна за управление и контрол.

Снимка 660937
Източник: Bugatti

"На излизане от завоя, когато натиснеш педала на газта, усещането за безкраен приток на мощност е несравним," коментира той. "Излизаш от завоя със 100 км/ч, а последващото ускорение до 200 км/ч и 300 км/ч е напълно сравнимо с това на кола от Формула 1."

Производственият Bolide е малко по-слаб от концепта, който разполагаше с 1826 к.с. и имаше теоретична максимална скорост от 482 км/ч, пише lifestyle.bg. Серийната версия ще е способна "само" на 380 км/ч. Ако продължим да упорстваме със сравнението с Формула 1, сегашният рекорд за скорост в шампионата е 371 км/ч, като трябва да се направи уточнението, че в състезателни условия, максималната скорост невинаги е най-важното нещо. Колкото до сцеплението, инженерите на Bugatti са го настроили така, че колата да може да генерира 2.5g странично ускорение в завой, което е впечатляващо, но все пак доста далече от 5g ускорението, на което са способни колите във Формула 1.

Снимка 660939
Източник: Bugatti

По всичко личи, че Bugatti Bolide е впечатляваща машина за пистата. Като фенове на автомобилите, се надяваме, че хората, които се сдобият с този модел, ще го изкарат поне веднъж на писта, за да се насладят на възможностите му. Серията се състои от само 40 автомобила, всеки от които струва умопомрачаващите четири милиона долара.