Кросоувърът серийно производство Ford Mustang Mach-E е обявен за електрическия автомобил с най-дълъг пробег. С едно зареждане на батерията той е изминал 916,74 км - постижение, вписано в Книгата на рекордите на Гинес. Това бе съобщено от компанията Bridgestone.

Рекордът е регистриран при пътуване по обществени пътища във Великобритания, за да се симулира цикълът на реална експлоатация на електромобила. По време на пробега, електромобилът е бил управляван от двама шофьори на смени, като в екипажа е имало и навигатор.

Новият рекорд принадлежи на електромобила Mach-E в модификацията Premium Extended Range със задвижване на задните колела, който е снабден с 91-киловатова батерия, както и с 18-инчови дискове с гуми Bridgestone.

Отбелязва се, че кросоувърът е изминал още почти 30 километра, след като електромобилът е информирал за пълното разреждане на батерията.

Предишният рекорд за най-дълъг пробег сред серийните електромобили принадлежеше на компанията Zeekr, като през септември миналата година моделът 001 измина 907 км с едно зареждане на батерията. Това означава, че новият рекорд е по-висок от предишния само с близо 10 км.

Преди дни беше съобщено, че електрическият кросоувър Tesla Model Y отново е станал "бестселър" на световния автомобилен пазар. Според резултатите за първата половина на 2024 г., на световния автомобилен пазар (в 162 държави) са продадени общо 581,5 хил. електрически автомобила Tesla Model Y, което е с 1,9% повече, отколкото през същия период на миналата година. За първи път Model Y стана световен "бестселър" през 2023 г., като изпревари Toyota Camry.

А през юни японската автомобилна компания Aspark беше обявила, че е поставила нов световен рекорд за скорост на електрически автомобили. Нейният прототип SP600 ускори до 438,7 км/ч на тестова писта в Германия, съобщиха тогава от компанията.

През последните две години рекордът за най-висока скорост на електрически автомобил се държеше от Rimac Nevera, която на същата автомобилна писта ускори до 412 км/ч.

Уточнява се, че прототипът на Aspark (засега) не е сериен модел електромобил, за разлика от Nevera. Техническите характеристики на Aspark SP600 засега все още се пазят в тайна. Знае се все пак, че електромобилът е оборудван с гуми Bridgestone Potenza Race.

С изработването на Aspark SP600 се е занимавала компанията Manifattura Automobili Torino, която е базирана в град Торино (Италия).