Да се дигитализира регистрациите на автомобили у нас, предлагат от Асоциация на автомобилните производители.
Друго, за което те настояват, е промяна в категориите за управление на пътни превозни средства, а водачите, притежаващи категория В, да могат да управляват превозни средства, задвижвани от алтернативно гориво, чиято максимално допустима маса е по-голяма от 3 500 кг., но не надвишава 4 250 кг., както и да могат да управляват мотоциклети до 125 см3.
От асоциацията искат да се създаде автомобилен регистър, съдържащ информация за всяко новорегистрирано ППС, за периода на неговата експлоатация, както и да се засили контролът върху действия, свързани с манипулиране на километража на МПС.
През 2024 година пазарът на нови автомобили в България порасна с близо 16% и достигна нива от близо 50 000 на годишна база, сочат данни на Асоциация на автомобилните производители.
Това прави изминалата година втората най-добра относно продажбите на нови автомобили в най-новата история на страната.
За съжаление, автомобилната индустрия е може би единствената в България, която все още не е стигнала нивата от 2008 година. Според асоциацията това се дължи на липсата на държавна стратегия и амбиция за подобряване на автомобилния парк в страната. Пазарът на мотоциклети и мотопеди също е във възход с ръст от 23%, докато продажбите на камиони (N2+N3) са се понижили с около 22%.
Спрямо 2020 година, когато КОВИД повлия на цялата икономика, пазарът на нови автомобили в България се увеличи с 75% към края на изминалата година.
Според асоциацията няколко са факторите за този ръст въпреки липсата на държавна политика:
- Потребителите все повече са наясно, че дългосрочно покупката на нов автомобил пести пари
- Новите автомобили са много по-сигурни по отношение на пасивната и активна безопасност
- Новите автомобили са много по-икономични и функционални
- Отговарят на последните стандарти и имат достъп до всяка нискоемисионна зона в големите градове
- Не на последно място проведеното Автомобилно изложение в София, което беше и най-голямото в Европа за 2024 година по отношение на показани марки.
Перспективите за 2025-а година и след това остават позитивни. България е в добра позиция бързо да достигне средно европейските нива на проникване на електрически и плъгин хибридни автомобили.
По отношение на зарядна инфраструктура, страната е в челото с отлично съотношение на публични зарядни станции към електрически парк.
Увеличение в продажбите на електрифицирани автомобили ще подобри чистотата на въздуха в големите градове, ще намали зависимостта на страната от изкопаеми горива и не на последно място, ще намали разходите на потребителите.
Прочетете още
- 14:00 Шофьори масово не почистват колите си от снега. Какви са рисковете ВИДЕО
- 15:35 Снежният Шрек от Пловдив вече си има компания – до него се появи Магарето! СНИМКИ
- 16:25 След катастрофа в София: Младо момче се нуждае от средства за операции
- 17:14 Обвиниха Пи Диди за пожарите в LA, а оцелелите вили на Спилбърг и Ханкс родиха конспиративна теория