Повредата на автомобила обикновено обезсърчава собственика му, но в същото време радва хората в сервиза. По принцип повечето шофьори се опитват максимална да отложат ремонта, още повече ако проблемът не е чак толкова сериозен. Но има ситуации, при които посещението при механик не търпи никакво отлагане.

Ето няколко такива сериозни проблема, които са посочени от експертите от изданието 100km. При появата на всеки един от тях, най-разумното решение е бързо посещение в сервиза, защото само така ще бъдат избегнати по-сериозни последствия както за автомобила, така и за джоба на стопанина му.

Проблем с шарнирите

Лошите пътища и редовното претоварване на автомобила могат да причинят повреда на шарнирните връзки. Ако на следващия завой чуете скърцане или чукане, когато шофирате по лош път с ниска скорост, тогава най-вероятно е време да смените шарнирите. 

За проблема подсказват още полагането на допълнителни усилия за завъртане на волана и неговите вибрации. Ако шарнирите не бъдат сменени навреме, може да се стигне дори до изпадане на колелото по време на движение. По принцип, всички аварии, свързани с този детайл, са много тежки.

Неизправност на спирачките

Не е необходимо да се обяснява защо износените или неизправни спирачки са голям проблем. Неговото пренебрегване крие огромни рискове и затова е важно е да обърнете внимание на тази неизправност навреме. 

Препоръчително е, например, да проверите хидравличните цилиндри, ако колата поднася настрани при спиране. Трябва също да проверите нивото на спирачната течност и да предотвратите навлизането на въздух в спирачната система. Можете също така сами да проверите износването на спирачните дискове - размерът им трябва да бъде най-малко 10 мм.

Износени гуми

Шофьорите често си мислят: „Ще карам още един сезон и след това ще го сменя!“. Но правилата за дълбочината на протектора са измислени по конкретна причина - ако дълбочината на шарката на гумата стане по-малка от 4 мм при зимни условия, те трябва да бъдат сменени незабавно. 

Износените гуми са опасни дори на суха настилка. Спирачният път се увеличава, колата поднася по-лесно и не се държи добре на пътя. Игнорирането на пукнатини и „балони“ по гумата също не води до нищо добро. В един момент гумата просто се пука.

Течове

Винаги обръщайте внимание на петна, които се появяват на мястото за паркиране на автомобила. Всякакви течове на работни течности не са нормални, като в някои случаи дори рискувате живота си, ако не ги отстраните. Това важи, например, при изтичане на течност от горивната система. 

Друга опасност може да застраши собствениците на автомобили с автоматична скоростна кутия. Факт е, че охлаждащата течност на кутията често циркулира в непосредствена близост до изпускателната система, така че в случай на теч може да започне и пожар. Затова винаги внимавайте за подозрителни петна под колата. И ако забележите нещо - запишете се за диагностика в автосервиз, пише automedia.

Дефекти на кормилното управление

Ако почувствате поява на свободен ход на волана или хлабина, т.е. завъртате го и колата не реагира веднага, трябва спешно да се свържете със сервиза. Отклонение от 10% се счита за приемливо, но дори това е причина да бъдете по-внимателни, особено ако забележите вибрации на волана при набиране на скорост или в завой. Най-честата причина за повреда на един или повече кормилни елементи е шофиране извън пътя.