Французите от Renault влязоха в най-бързо развиващия се сегмент на компактни кросоувъри през 2015 година с Kadjar. Моделът бързо спечели сърцата на стотици хиляди хора по света и проби сред конкурентите в сегмента с атрактивна визия, просторен и комфортен интериор, динамични и икономични двигатели, и не на последно място приемлива цена.

 

Сега Kadjar идва обновен и отново е един от най-привлекателните кросоувъри на пазара, благодарение на подобрените си качества.

Renault Kadjar е подобрен във всяко отношение. Външният вид е по-привлекателен и стилен, с повече хром и съвременни детайли. Интериорът е преработен за още по-приятно ежедневно шофиране. Освен това кросоувърът се задвижва от по-модерни и по-ефективни дизелови и бензинови двигатели с по-динамично представяне.

Във външния вид на обновеното Renault Kadjar се забелязват по-широката решетка с нови хромирани елементи и по-стилни брони. В предната част са поставени нови LED светодиоди в С-образните дневни светлини. Фаровете за мъгла вече също са със светодиодни светлини и с правоъгълна форма. В резултат на това потреблението на енергия е шест пъти по-ниско, отколкото при халогенните лампи.

В задната част са добавени светодиоди и в габаритите, както и фаровете за заден ход и за мъгла, които са по-тънки и вградени в бронята. Задният дифузьор е декориран с хромирани детайли. В по-високите нива на оборудване е поставена антена тип перка на акула. Предлагат се и два нови модела 17- и 19-инчови джанти, както и три нови цвята – зелен, син и сив.

Най-големият прогрес в интериора на обновеното Renault Kadjar е използването на по-висококачествени материали и по-прецизната сглобка. Също така е повишен и комфортът на пътниците. На централната конзола е поставен нов 7-инчов сензорен екран на мултимедийната свързана система R-LINK 2 с по-ярък дисплей и по-чувствителни реакции. Системата включва функция за съвместимост с Android Auto и Apple CarPlay, чрез която шофьорите могат да използват любимите си съвместими приложения от смартфона на екрана на автомобила.

Новият контролен панел на автоматичния климатик е с по-ергономичен дизайн, като температурните настройки и настройките за вентилация се контролират от въртящи се регулатори. Вътрешните панели на вратите са с нови бутони за управление на електрическите прозорци и страничните огледала. Рамките на отворите за въздух, дръжките на вратите и някои детайли от централната конзола са покрити със сатениран хром. На тъмно се активира и осветление за по-лесно използване през нощта.

Обновените седалки са много удобни, тъй като са пълни с пяна с двойна плътност за повишаване на комфорта и предотвратяване на умората при дълги пътувания, а по-твърдите странични опори осигуряват по-добра позиция за телата на пътниците. Плъзгащият се подлакътник се адаптира към всички форми на тялото. Нишите за съхранение в предните врати вече са достатъчно големи, за да поберат бутилка вода от 1,5 литра. Новите вентилационни отвори в задната част осигуряват подобрен топлинен комфорт за пътниците на задната седалка.

Същите се възползват от два USB изхода за зареждане на телефони, таблети, игрови конзоли и други. За по-лесен достъп на пасажерите през нощта, на земята до входните врати е разположено осветление. Renault Kadjar има един от най-големите багажници в своя сегмент с обем 472 литра. Задният ред седалки се сгъва с бутон, разположен от двете страни на багажното пространство, което се увеличава до 1478 литра. В същото време предната седалка до водача се сгъва напред за да побере предмети с дължина над 2,50 метра.

Обновеното Renault Kadjar се предлага с ново луксозно ниво на оборудване, което се казва Black Edition и определено има с какво да впечатли потребителите. Седалките в салона са тапицирани с алкантара в черен цвят, комбинирана с червени шевове, а на пода са поставени специални защитни стелки. Във външния вид на Black Edition има нови черни 19-цолови алуминиеви джанти, добавени са предни и задни защитни пластини на праговете в контрастни цветове, както и черни странични огледала.

С пътен просвет от 200 мм, преден ъгъл на заход 17 градуса и заден ъгъл на заход 25 градуса, Renault Kadjar може да се движи безпроблемно по черни пътища и снежни коловози. Пътното поведение на кросоувъра е по-рафинирано, благодарение на подобренията по окачването и амортисьорите. На гладки пътища автомобилът вози комфортно, независимо от настилката, но големите неравности и дупки предизвикат смущения в салона, най-вече заради нископрофилните 19-цолови гуми. Кормилното управление е настроено за комфортно шофиране и не е особено директно. Добрата изолация е допринесла за намаляване на шума от колелата, двигателя и вятъра.

Обновеното Renault Kadjar е оборудвано с нови бензинови и дизелови двигатели. За първи път се предлага новият 1,3-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател, разработен съвместно с Daimler. Версията TCe 140 с мощност 140 к.с. се комбинира само с 6-степенна механична скоростна кутия, а TCe 160 със 160 к.с. е съчетана или с 6-степенна ръчна, или със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител EDC.

Бензиновият турбомотор със 160 к.с. предоставя забележителна динамика, нисък разход на гориво и отделя по-малко емисии на CO2. Двигателят разполага с максимален въртящ момент от 270 Нм още при 1750 об/мин и ускорява пъргаво кросоувъра. Моторът реагира бързо и отзивчиво при рязко натискане на газта, като ускорява енергично и дава възможност на водача да изпреварва по-бързо и сигурно.

В същото време при плавно и равномерно подаване на газ, новият двигател е много тих и почти не се чува. Мощността е напълно достатъчна за приятно придвижване в ежедневието. Ключова роля в представянето на новия бензинов двигател има новата 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител EDC, която е особено практична за шофиране в града. Трансмисията осигурява подобрени показатели при старт от място и плавно разгръщане на мощността.

Автоматикът превключва плавно предавките без прекъсване на тягата и ускорява динамично, което създава приятно усещане при шофиране и пътуване. Освен че е по-динамичен, с новия бензинов двигател Kadjar може да бъде и много икономичен, но всичко зависи от маршрута и стила на натискане на газта. При шофиране с равномерно темпо със скорост 90-100 км/ч, кросоувърът харчи само 5,3 л/100 км, на магистралата със 140 км/ч разходът е 6,5 л/100 км, а в града консумацията е около 7 л/100 км в зависимост от трафика.

Дизеловите двигатели също са модернизирани, като вече са по-мощни и екологични. 1,5-литровият мотор Blue dCi 115 разполага с мощност 115 к.с. и въртящ момент от 260 Нм, като се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия или със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Ако държите Kadjar да бъде със задвижване 4x4, трябва да изберете новия 1,7-литров турбодизелов двигател Blue dCi 150 с мощност 150 к.с., съчетан е с 6-степенна механична скоростна кутия.

Технически характеристики:

Renault Kadjar TCе 160 EDC Black Edition

1,3-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател

7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител

160 к.с. максимална мощност при 5500 об/мин

270 Нм максимален въртящ момент при 1750 об/мин

9,3 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

210 км/ч максимална скорост

5,9 л/100 км среден разход на бензин

135 г/км емисии на СО2

57 390 лева цена на тествания модел