Феновете на Тесла са много и са уверени в качествата на американската марка. Всеки път, когато стане дума за електрическата офанзива на Фолцваген, темата се обръща и става следната: ще измести или не Тесла от лидерската позиция на пазара на електромобили.

За момента това няма как да стане, но целта на германския концерн е именно такава.

През последния месец основната тема за VW е лансирането на електрическия кросоувър ID.4. В подкрепа на него идва интервюто на Ралф Брандщатер, новият шеф на компанията. Той заяви, че до 2025 г. ръководената от него марка ще продава по около 500 000 бройки от ID.4 годишно.

„Фолцваген иска да стане световен лидер при електрическата мобилност, но това няма да се случи от само себе си. Затова марката Фолцваген ще инвестира около 11 млрд. евро до 2024 г. Очакваме марката да произвежда общо 1,5 млн. е-коли годишно до 2025 г. Вероятно ID.4 ще съставлява около една трета от тази цифра. Така ID.4 ще стане движещата сила на нашата преориентация.” пише Вести.

Производството на модела вече започна в Германия и Китай, но компанията планира отварянето на нов завод в САЩ, в който да се произвежда електрическият SUV.

В Германия моделът се произвежда в завода в Цвикау, в който бяха вложени около 1,2 млрд. евро. През 2021 г., която ще бъде първата пълна година на производство на изцяло електрически превозни средства, от поточните линии на завода в Цвикау ще слязат около 300 000 електромобили на модулната платформа за модели с електрическо задвижване (MEB) на Volkswagen Group.

Световната премиера на модела ще се случи след ден, когато ще бъдат разкрити всички дизайнерски и технологични решения.