Браншови организации на автошколите настояват за ревизия в Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" и подготвят протест.
Автомобилните инструктори искат да се възстанови диалогът им с агенцията, който беше прекъснат заради тяхното недоволство от предложените изменения на Наредба 37, регламентираща дейността им.
Тази наредба, според инструкторите, съдържа лобистки текстове и блокира работата им и те няколко пъти вече протестираха срещу въвеждането й.
Шофьори без ни един час кормуване на магистрала. Автошколите ли раждат убийци?
Тази реакция на автомобиблните школи е породена от интервю на служебния министър на транспорта Георги Тодоров, в което той изразява готовност за увеличение на часовете по кормуване, което е част от залегналите в спорната наредба промени.
Предстои тези идея да бъде обсъдена с бранша, но според председателя на Съюза на преподавателите по автомото подготовка Йонко Иванов "това, което каза министърът не може да се случи по този начин".
"Часовете се увеличават с изменение на учебната документация, само че в нея има един лобистки текст. Тази учебна документация ще влезе в сила в момента, в който се създаде електронна система за следене на практическото обучение. Тя нарушава човешките права. Документацията трябва да влезе в ситуация, при която е изменена Наредба 37", настоя той пред БНР.
Днес ще има събрание на националния съвет на съюза на центровете по автомото подготовка, където, според Иванов: "една от точките в дневния ред е именно организиране на нов протест, ако не се стигне до единомислие, ако не се стигне до диалог. С "Автомобилна администрация" няма диалог".
Имате ли книжка? Курсовете скачат над 1000 лева
На насрочена среща с министър Тодоров пък, собствениците на автошколи ще поискат и ревизия на агенция "Автомобилна администрация".
"Това е първото нещо, което ние ще поискаме. Ревизия на хората, които са работили в „Автомобилна администрация", защото има грешни въпроси в изпитните тестове. Хората биват късани заради тези грешки", посочи още Йонко Иванов.