Подразделението на Special Projects на Ferrari представи последния си единичен модел – двуместен кабриолет, създаден за легендарния дилър на класически модели на италианската марка Джон Колинс. Поръчката му към Скудерията е била семпла – чистокръвен роудстър без компромиси, базиран на ограничената серия F12tdf.
От Ferrari обясниха, че дизайнът на SP3JC, както е неособено впечатляващото име на суперавтомобила, има за цел да напомни за спайдърите на компанията с V12 мотори от 50-те и 60-те години на миналия век, като промените в сравнение с базовия модел са най-големи в предната и задната част на колата.
Към това са добавени и остъклени отвори на предния капак, за да се вижда атмосферния V12 двигател. Създаването на SP3JC или по-скоро префасонирането на един F12tdf е отнело над 2 години, като Колинс е помагал активно в реализацията на проекта.
От компанията не съобщават технически данни на SP3JC, но се предполага, че са много близки до тези на F12tdf. Все пак става въпрос за автомобил с мощност 780 конски сили, идващи от атмосферния 6,3-литров V12 двигател, с който F12tdf ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди и има максимална скорост от над 320 км/ч.
Колинс и неговата компания Talacrest има култов статут сред колекционерите на класически модели на Ferrari, като от 1986 година насам Джон е продал около 1750 коли на Скудерията на обща стойност 1 милиард долара.
През 2016 година той влезе в списъка на най-богатите хора във Великобритания с богатство, оценено на 103 милиона лири, като бизнесът му продължава да расте. Джон Колинс обича да казва, че не гони всяка сделка на „всяка цена” и е доволен, когато продаде една кола на ден. Което звучи логично, като се има предвид, че средната цена на колите, които продава е 2 милиона лири.
Също така Колинс обича да се шегува с факта, че служителите му го наричат Ил Комендаторе, т.е със същото название като самия Енцо Ферари и винаги изтъква, че е напуснал училище на 15 години. След това работи като момче за всичко във вестник The Daily Express, а от 70-те години става и най-добрият фотограф на ежедневника.
През 1976 година Джон купува за 7000 лири първото си Ferrari Dino 246, като уточнява, че по това време за тези пари е можел да си купи къща. Колинс губи всичките си спестявания в борсовия срив през 1987 година, продава една кола от колекцията си – Testarossa за 50 000 лири и на следващия ден се обажда с ругатни на дилъра, който я е купил и я е обявил за 80 000 лири. Но пък така му идва идеята за бизнеса, който години по-късно го прави повече от богат милионер.
Прочетете още
- 10:00 Уличната свада в Неапол не приключва с линейка, а с ръкомахане като в гимнастическа композиция
- 19:00 "Джедайски меч" виси в подлез в "Люлин" СНИМКА
- 18:44 Излезе от дома си и не се прибра: Близки търсят изчезнала жена от Пловдив СНИМКА
- 18:00 ХОРОСКОП на Козирог, Водолей и Риби за месец ДЕКЕМВРИ