54 страни на планетата, представляващи най-големите автомобилни пазари, попаднаха в сферата на вниманието на изследователите.
Според JATO Dynamics миналата година в света са продадени малко повече от 86 милиона превозни средства, включително леки и търговски превозни средства. Така световният автомобилен пазар не само спря да расте, но и леко загуби позиции - главно поради резкия спад на продажбите в Китай.
Въпреки това, в традиционната надпревара между Volkswagen и Toyota, успяха да победят японците, които са реализирали 8 091 277 коли. Германският концерн изостава значително - той е на второ място с резултат от 6 746 204 автомобила.
Ford е на трето място в състезанието с марката с 5 329 290 продадени коли, но агенцията отбелязва, че продажбите му също са спаднали.
Топ 10 влизат също така Honda, Nissan, Hyundai, Chevrolet, Suzuki и Kia, а Mercedes-Benz, най-популярната в света марка премиум сегмента, затваря списъка.
Китайците от Geely не са сред първите десет, но достигнаха 17-то място в класацията, като по този начин станаха най-продаваната марка от Китай и отбелязаха ръст от 11%.
Що се отнася до конкретни модели, агенцията посочва за най-популярен в света пикапа Ford F-серия, чиято популярност не се е променила. А най-търсен лек автомобил през 2018 г. е бил Toyota Corolla, но във врата му дишат Honda Civic и Volkswagen Golf (немският бестселър е едва на седмо място в общото класиране).
През миналата година най-популярните кросоувъри са били Toyota RAV4, Nissan X-Trail и Honda CR-V, съответно на четвърто, пето и шесто място.
Агенцията подчертава, че джипове ще продължават да доминират на световния автомобилен пазар с дял от повече от една трета, но ръстът в популярността на кросоувърите започна да се забавя./
Отбелязва се, че електрическият транспорт набира скорост: продажбите за пръв път прескачат милионната бариера, а Tesla Model 3 е назован за най-популярна електрическа кола в света.