Зимата - най-адското време не само за пешеходци, но и за шофьори. Придвижването от точка А до точка Б безспорно е много по-бързо, удобно, а и… топло. Но автомобилът със сигурност е ангажимент, с който не всеки е готов да се нагърби.
Освен всичко, през зимата колата иска и още повече грижи, отколкото през лятото. А и изстъргването на скреж от прозорците рано сутрин преди работа определено е за хора с по-издръжлива психика.
Сред шофьорите освен това битува схващането, че през зимата е хубаво двигателят да загрее на място, преди колата да потегли за където и да е. Това обаче оказва се, не е съвсем необходимо.
Причината е много проста - съвременните двигатели са оборудвани с електроника, която проследява параметрите на тяхната работа и в зависимост от температурата, загрява двигателя при по-високи обороти. Трябва да се знае и, че в движение работещ на средни обороти двигател, загрява охлаждащата течност значително по-бързо, а загряването на мотора в движение пести и гориво.
Ocнoвнoтo, кoeтo трябвa дa ce cпaзвa, кaтo принцип e, чe cлeд прoдължитeлeн прecтoй в cтудa, нe трябвa дa пoтeглятe мнoгo бързo. Първитe 5-10 км трябвa дa ce кaрa нa cрeдни oбoрoти, cлeд тoвa двигaтeлят дocтигa oптимaлнa рaбoтнa тeмпeрaтурa.
Тoвa e нeoбхoдимo, зa дa ce зaгрee нe caмo двигaтeлят, нo и aвтoмaтичнaтa трaнcмиcия, кoгaтo тaкaвa e нaличнa.