През септември тази година в ЕС влязоха още по-строги екологични норми – Euro-6d, които принудиха автомобилните производители да преразгледат моделната си гама и съответно да преработят някои версии на свои автомобили. Борбата за екология обаче тепърва започва, съобщава западните медии.
През миналата седмица са се състояли 6-часови преговори между дипломати от различни държави, на които са обсъждани бъдещите мерки в тази посока. Те обаче са се оказали безрезултатни, което е на път да създаде сериозни проблеми занапред.
Първоначалната идея на чиновниците от ЕС е била намаляване на вредните емисии (СО2) с 30% до 2030 г., като тя е подкрепена от най-големият производител на автомобили на континента – Германия. Представители на Франция и Холандия обаче са поискали намаление с 35%, а впоследствие Европейският парламент е гласувал за 40%, което съответно предизвика огромно недоволство в автомобилната индустрия.
В момента 8 държави от ЕС, сред които са Холандия и Швеция, настояват за намаляване 40%, докато останалите са склонни на 35%. Всичко това поставя европейските автомобилни производители в затруднено предложение и затова Германия е категорично против новите стойности. Нейни представители предупредиха, че това ще доведе до свиване на производството и съкращаване на работни места.
Преговорите ще продължат, като според наблюдатели те са най-важните от времената на Парижкото споразумение от 2015 г. за борба с климатичните промени. В момента главната цел на ЕС е борбата с глобалното затопляне.
Снимка: Carscoops
Прочетете още
- 18:00 Майка се оплака от нощен шум в София – мрежата я прати „на село"
- 17:00 Дама "забрави да плати" портмоне, издирват я ВИДЕО
- 18:32 Свалиха от самолет в София дете с инвалидна количка, министърът на транспорта - потресен
- 16:00 Младеж блъсна контрольор в градския транспорт във Варна, нямал билет ВИДЕО