Подръпването по време на ускорение на автомобила е изключително неприятен симптом, който често започва да се появява в жегата. Експерти посочват причините за това поведение, както и как този проблем може да бъде отстранен.

1. Лошо качество на горивото

Този фактор зае първо място, тъй като е най-лесно отстраним. Лошото гориво има комплексен ефект върху намаляването на производителността, а „ритниците“ по време на ускорение са един от типичните признаци. Механизмът на възникване е свързан с разгледаното по-горе явление детонация. С прости думи, „изгорялото“ или очевидно нискооктаново гориво започва да детонира в цилиндрите. В същото време блокът за управление на двигателя започва да се бори с това, като увеличава количеството впръскан бензин и намалява налягането.

2. Проблеми със запалването

Това включва повредени свещи, бобини за запалване и проводници за високо напрежение. Ако един или дори няколко цилиндъра периодично се повреждат и сместа не се запалва в тях (или не се появява в точното време), това ще бъде придружено от забележими прекъсвания. Когато на изолаторите на свещите се виждат характерни тъмни черти - може би те самите работят, но гумените върхове на намотките се пробиват и те също трябва да бъдат проверени за повреда.

Случва се и обратното - бобината е наред, но причината са свещите. Що се отнася до проводниците с високо напрежение, за тях важи подобна логика - визуална проверка и, ако е необходимо, подмяна. Горните компоненти на системата за запалване не подлежат на ремонт или възстановяване.

3. Проблеми с енергийната система

Тук има смисъл да се разгледат отделно две подкатегории: неизправности на горивната помпа и инжектора.

Неизправности на горивната помпа

Причината за спадове и дръпвания по време на ускорение често е горивната помпа, която не осигурява необходимия обем на захранване към инжекторите. Освен това самият електрически мотор често е в отлично състояние, но той просто не може да изпомпва необходимото количество гориво през запушена мрежа или филтър.

Ако проблемът е във филтрите, проблемът се решава със смяна или почистване. Ако самият мотор на горивната помпа се повреди, единствената възможност е да бъде сменен. Много често за горивната помпа се съди въз основа на шумната й работа. Това обаче не означава, че тя е повредена. Практиката показва, че бръмчащите бензинови помпи често работят с години, докато безшумните отказват внезапно и без видима причина.

Неизправности на инжекторите

Като цяло съвременните инжектори са изключително надеждни и лъвският дял от повредите на тези части са свързани с нискокачествено гориво. Освен това, това не винаги означава разреден бензин или дизел. Същият горивен филтър, който е бил забравен от няколко години, може да доведе до навлизане на частици мръсотия в свръхпрецизния механизъм на инжектора. Често проблемите започват дори след намеса в деликатната съвременна хранителна система на „квалифицирани специалисти“.

Например, ако по някаква причина горивната релса (това е частта, която държи инжекторите) или самите инжектори са били развити, без да покривате конекторите на горивопровода с чист парцал без влакна. Разбира се, повреда поради дефекти или естествено износване също не е рядкост. Трябва обаче да се помни, че работните междини в движещите се части на инжекторите се измерват в стотни от милиметъра. Следователно качеството и чистотата на доставеното гориво трябва да се вземат на сериозно.

Най-надеждният начин за проверка на инжекторите е специална диагностична стойка. Именно той ще може не само да запише самия факт на тяхната работа, но и, което е по-важно, да оцени ефективността на работата - производителността и формата на конуса за пръскане, пише automedia.

4. Проблеми с управлението на двигателя

Този раздел също трябва да бъде разделен на две общи категории, които да се разглеждат поотделно.

Сензори

Има редица сензори, които трябва да се имат предвид първо, когато се появят прекъсвания по време на ускорение. Това са сензорът за положение на коляновия вал (CPCV), сензор за кислород (ламбда-сонда) и сензор за масов въздушен поток (MAF). Алтернатива на последното все повече е сензорът за абсолютно налягане (MAF сензор). Най-сигурният начин да проверите горното ще бъде компютърната диагностика. След свързване дори на обикновен домашен OBD скенер, наличието на грешки в посочените сензори ще бъде почти 100% отразено в програмата.

Други електрически системи и електроника

Образно казано, това включва „всичко, което не е сензор“. Това са окабеляване, релета и електронни контролни блокове. Трябва да се отбележи, че ако все още са възможни спорадични повреди в релето на същата горивна помпа, тогава случаите на повреди и дръпвания поради грешки в ECU (ако никой не влезе в него) са изключително редки. Къси съединения в окабеляването, които се появяват само по време на ускорение, също са изключително малко вероятни. Когато обаче няма какво друго да проверите, можете да помислите за най-екзотичните опции.

5. Други причини

В този параграф е включено всичко, което остава извън горните категории. Въпреки много ясния кръг от „заподозрени“, отделни случаи винаги остават извън него. Парче уплътнител, плуващо в стъклото (външния корпус), периодично запушва входа на помпата; неизправност на автоматичната скоростна кутия, внезапно „избиване“ на предавка за секунда или две; неправилна настройка на чип или банално заглушаване на кабела на дросела - всичко това може да бъде придружено и от неравномерно ускорение и характерни „ритници“ по време на ускорение.