Изследване на Европейската комисия показва, че заради дистанционното обучение децата прекарват средно по шест часа и половина в онлайн среда на ден.

 В същото време български експерти твърдят, че учителите у нас се справят по-добре с обучението в онлайн среда в сравнение с техните европейски колеги.

Според проучвания на Центъра за безопасен интернет - българските учители много по-бързо и гъвкаво са организирали средата за реално обучение и контакт през интернет в сравнение със своите европейски колеги.

Заключенията са от сравнителни партньорски наблюдения на организацията във Франция и Великобритания, казва пред БНР координаторът на центъра Георги Апостолов.

"В големи западноевропейски държави това се случваше като съобщение - кой урок да се подготви, след това изпращане на тест, попълване на тестове и проверки, без реално присъствие на учителя. Докато при нас много учители се постараха и действително водеха уроците онлайн", посочи той.

Дистанционното обучение у нас е ангажирало и близо 80 на сто от родителите.

Същевременно обаче удълженият престой в онлайн средата провокира редица рискове за физическото и психическото здраве на децата.

"Но как се случва и какво правят децата през тези часове, нещо, което може да се контролира от отговорни възрастни, тука говорим за преподаватели и говорим за родители", допълни Апостолов.

Родители на протест пред РЗИ-Пловдив, не искат онлайн обучение за децата си

Оповестяват два дни предварително връщането на децата в клас