Английска компания купи софтеура за електронните ни дневници. Преди време те се правеха през фирмата "Школо"", но след въвеждането на единния софтуер на МОН се оказа, че тези услуги са ненужни. Въпреки че конкурираха по качество тези на МОН.
Последваха много въпроси, като основните бяха свързани с личните данни на учениците и учители, които съдържа платформата "Школо".
Съоснователят на "Школо" Мирослав Джоканов успокои, че продажбата на платформата на британската компания "Джунипър Едюкейшън" (Juniper Education) не застрашава личните данни на ученици и учители.
Ето какво написа Мирослав Джоканов:
1. Продадени ли са данните?
- Данните от дневниците (оценки, отсъствия и т. н.) НЕ са собственост на Школо. Съответно те НЕ са обект на продажба. Собственик на тези данни са училищата. Школо е само обработващ орган.
2. Имат ли достъп англичаните до тези данни?
- Достъп до данните имат само служители на Школо ООД.
3. Имат ли британците интерес към въпросните данни?
- Британската компания НЯМА никакъв интерес към административните данни на българските ученици. Juniper купуват българския продукт с цел да го интегрират в Англия. Повтарям - никой в Англия не се вълнува от тройките на Иванчо.
Новината, че най-големият доставчик на образователен софтуер и услуги във Великобритания "Джунипър Едюкейшън" придобива "Школо ООД" стана известна в началото на седмицата и предизвика разнопосочни реакции в социалните мрежи.
Сред коментиращите се включи и директорът на 119-о училище в София и общински съветник от ГЕРБ Диян Стаматов: "Един успешен български продукт, разпознаваем от директори, учители, ученици и родители в цялата страна продължава напред своето развитие, но в чужди ръце. Кое налага необходимостта "Школо" да се продаде на чужда компания? Беше ли оценен продуктът на "Школо" на българския пазар? Какви ще са последиците за българското образование от преминаването на "Школо" на английския пазар? Мисля, че всеки може да даде отговор на тези въпроси, а и да повдигне свои такива", написа Стаматов и обърна внимание, че ако електронният дневник, който създаде "Школо", напусне изцяло българския пазар, най-добрата алтернатива, която да го замести ще са "познатите до болка хартиени дневници".