За още едно недоразумение на матурата по английкси език ниво B2 сигнализират ученици и родители. Този път обаче проблемът не засяга техническата подготовка, а казусът е изцяло по отношение на тестовата част, подготвена от МОН. Той се отнася към една от задачите в модула "Четене с разбиране" (Reading), където учениците е трябвало да отговарят на отворени въпроси по текст, описващ живота на композиторите Бетовен, Шопен и Вивалди.

Въпрос № 39 ги пита „По какво животите на Бетовен и Шопен си приличат в интимен план?“. Изреченията, в които е поместен търсеният отговор, е записано, че Бетовен „никога не се е женил, нито е имал деца, но е бил влюбен цял живот в омъжена жена, на която пишеше поетични и мрачни любовни писма“. За Шопен пък се посочва: „Той е страдал от трудности с любовта и не успял да има дълготрайна връзка през живота си“.

Зрелостниците е трябвало да дадат отговор, в който опоменат, че и двамата никога не са създали семейство (1т.), също че не са имали деца (1т.).

„В текста никъде не се споменава дали Шопен е имал деца, или не е имал. Единственото, което се казва за Шопен, е, че не е имал дългосрочна връзка, от което няма как учениците да си вадят изводи за неговите деца! Съгласете се, че човек може да има деца и без да бъде в дългосрочна връзка, а и при условие, че не е споменато никъде в текста, въобще няма как да очакваме учениците да навлизат в каквито и да е хипотези, или да гадаят“, пише до TrafficNews родител.

Той настоява от МОН да предприемат спешни действия, тъй като е възможно ученици да бъде ощетени с точка.

От РУО-Пловдив отговориха, че нямат ангажимент към състава и конструкцията на тестовата част, подготвена от МОН. Оттам проверяват всеки сигнал, касаещ Държавните зрелостни изпити и изпращат по компетентност до ресорното министерство, увери началникът Иванка Киркова.

Сигналът на родители и ученици в Пловдив за въпрос №39 е препратен до МОН, като е поставен и въпрос - дали се предвижда да бъдат предприети мерки по повода.

Припомняме, че това е вторият проблем с матурата по английски език, за който зрелостници в Пловдив алармират. Те се оплакаха и от качеството на звука от устройствата, с който са излъчвали за модула "Чуване с разбиране" (Listening). Повече по темата, прочетете тук:

Ученици от Бургас сигнализираха за проблем по време на втората задължителна матура