Българите смятат да отделят 25% от месечния си доход или средно 269 евро на домакинство, за да гарантират празничния дух и настроение в домовете си, следвани от румънците (24%), хърватите и австралийците (23%).

Най-резервирани в празничните харчове остават холандците (11%) и финландците (12%), които от своя страна държат първенство като най-висок процент разход за хранителни стоки.

Това са част от резултатите от традиционен Коледен барометър на международния доставчик на финансови услуги "Ferratum group".

Традиционно прочуването се провежда сред активните си потребители за техните покупателни нагласи по време на коледните и новогодишни празници, а сега за пръв път в контекста на появата на COVID-19.

В Коледен Барометър 2020 са взели участие близо 20 000 респонденти от 11 европейски държави и Австралия на възраст 18-61 г., които са споделили как световната пандемична криза се е отразила на тяхната трудова заетост, навици в ежедневието, както и на плановете им за идните месеци.

Голяма е разликата в резултатите на анкетираните българи спрямо тези от миналата година и като приоритети, и като процентно съотношение.

Основният процент от бюджета на анкетираните българи ще бъде похарчен за хранителни стоки (24%), 18% за зимни дрехи и обувки, 8% за игри и играчки, 8% за финансиране нуждите на децата и 6% за стоки за дома.