Лято е! Какво по-хубаво от морски пейзажи, придружени с бира в ръка. Така много нашенци си представят лятната си отпуска. Тя винаги е заслужена след цяла година работа, а ако няма „черни облаци“ – би била перфектна.

Тази история е за един човек, една бира, магазин и една малка неправда. Ако в другите страни клиентът е винаги прав, то тук се оказва, че би могъл да има право, но по-скоро ще бъде преметнат от правоимащите.

Ето какво разказа българин по Черноморието ни:

„Рядко пиша нещо по-пространствено, но понеже имам 15 дни в годината истинска отпуска, която прекарвам на морето, а и се касае за БИРА, не мога да пропусна да Ви запозная с моя тривиален случай.

Преди 5 дни си закупих от магазина на морска гара 5-литрова алуминиева бъчвичка с бира Варщайнер. Беше намалена почти наполовина и като се изстуди се оказа и доста добра /не съм любител на по-тежките бири/. Бирата свърши по-бързо от петокласник и реших да си взема отново.

Посетих отново магазина /уточнявам, че става дума за този на гърба на "Даляна", а не другия след Морска гара -там няма/, за да установя, че, както често се случва в живота, хубавите неща бързо свършват. Една от консултантките в магазина явно улови разтревожания ми, търсещ поглед и учтиво ме попита дали търся нещо конкретно и може ли да помогне! Споделих мъката си и за мое удоволствие тя ме информира, че в склада, от който ги зареждат има още едно кашонче, т.е. 2 по 5л. Обеща ми да ги поръча, за да мога да си закупя поне едното и да го изконсумирам с удоволствие. Зареден с оптимизъм, вчера /неделя/ надвечер отново посетих магазина. Направих го след 8 часов плаж в Сарафово, докъдето стигнах и се върнах с велосипед. Виждах въпросното буренце като слънце след 200 дни облаци и мислех да му се насладя максимално. За мое съжаление се оказа, че склададжията не го е изпратил, въпреки поръчката.

Отново същата дама от магазина, след дълги разговори по телефона, ми обеща, че на следващия ден всичко ще е О.К. и въпреки, че тя няма да е на работа ще остави бележка на колежките си и ще ми запазят едно от въжделенните буренца. Днес, след един бърз плаж, около 14ч цъфнах в магазина твърдо убеден, че съдбата ще ме възнагради за търпението и неколкократните разкарвания. УВИ днес екипа в магазина беше друг, нищо общо с това, което бях виждал досега. Опитаха да ме разкарат набързо като ми казаха, че няма такава бира, била свършила преди няколко дни.

Става дума обаче за БИРА през лятото и аз се заинатих, като настоява, че е проверено в склада, има наличност и още вчера е трябвало да я докарат. Виждайки, че няма да се предам без бой, една от жените, обслужващ персонал се усамоти между парфюмите и проведе тайно телефонен разговор. Успях да чуя, че повтори няколко пъти "ама той клиента е тук". Това явно не впечатли намиращия се от другата страна на линията и разговорът приключи. Жената дойде при мен и ми каза, че нямат наличности.

Поисках някакви обяснения защо ме разкарват на това слънце за 5 кила бира, а тя отговори, че всъщност наистина има наличности, ама един техен колега щял да ги вземе. Не повярвах на ушите си на наглото обяснение. Надявам се, че поста ми ще достигне до някой от собствениците на въпросния магазин. Редно е да отбележа, че и двата магазина са добре подредени с услужлив и ненатрапчив персонал.

Повдигам въпроса, защото в случая аз съм клиент, аз съм човека, който дава, макар и минимална част от заплатата на служителите, моето мнение и препоръките влияят върху оборота и печалбата на магазините. Не е голяма трагедия, че не съм купил 5л. Варщайнер за 14 вместо 25лв. /през последната седмица съм оставил над 200лв. за джин с тоник, уиски и други неща от първа необходимост. Верно е сега ще спра да си купувам оттам каквото и да е. Няма да загинат магазините без моите пари, сигурен съм. Но няма и да прогресират, докато не разберат, че отношението към клиента не се изчерпва с усмивки и изгладени дрехи.

Докато някъде някой не е наясно, че стоките са за клиентите, а не за персонала, печалбите на собствениците няма да са това, което трябва. Не е трагедия, че някой си "колега" от Дюлево, Драчево или Екзарх Антимово ще изпие МОЯТА БИРА, трагедията е в това, че и той и този който му я осигурява ще възпитат децата си по този начин - "ако може да мине, пък на другите е.али сме им м.м.та".

P.S. Да не се обидят хората от споменатите населени места, майка ми е от Дюлево и аз нямам притеснения дори да се гордея с това."