Нова телефонна измама, насочена към потребители на финансовото приложение Revolut, се разпространява у нас. За схемата алармира Давид Александров в своя профил във Facebook, след като получил обаждане от непознат международен номер с код +92, представящ се за служител на платформата.
По думите му, обаждането е осъществено чрез приложението Viber, а за профилна снимка на звънящия е било използвано логото на Revolut. От другата страна на линията е говорил мъж с индийски акцент на английски език.
Измамниците се възползват от темата за предстоящата смяна на валутата в България, като твърдят, че заради въвеждането на еврото е необходимо „спешно обновяване“ на акаунта в приложението. В противен случай профилът щял да бъде закрит.
„Започна да обяснява, че заради смяната на валутата в България с евро трябвало да се направи update на акаунта ми в Revolut, иначе щял да бъде закрит“, разказва Александров.
В следващия етап от схемата измамникът започва да изисква данни от банковата карта, под претекст, че трябва да „сравни информацията“. Първоначално уверява жертвата, че няма да се налага тя да диктува данните.
„Той ме „успокои“, че нямало нужда аз да ги казвам, той щял да ги прочете, а аз само да потвърдя“, пише Александров.
В опит да извлече информация, обаждащият се започнал да „познава“ първите цифри от картата:
„Вашата карта започва с 4 или 5… нали?“, попитал той.
След отказ от страна на потърпевшия да потвърди каквото и да било, измамникът направил няколко нови опита да изкуши жертвата да продиктува данните си, след което разговорът бил прекратен.
Случаят е поредното доказателство, че измамите, свързани с електронни плащания и банкиране, продължават да се развиват, като извършителите използват актуални обществени теми, за да изглеждат по-убедителни.
Нито една финансова институция не изисква по телефон или чат пълни данни от карти, ПИН кодове или еднократни пароли.
Припомняме, че финтех платформата „Револют“ (Revolut) обяви официално още в края на ноември, че преустановява всички операции с български лев (BGN), считано от 17 декември 2025 г.
В съобщение до клиентите си компанията посочва, че всички сметки, държащи баланс в лева, ще бъдат автоматично конвертирани в евро (EUR) на тази дата. Ако потребителят все още няма активен „евро джоб“, системата ще създаде такъв автоматично.
Вижте и цялата история, разказана от Давид Александров:
„Предупреждение!
Днес по Viber ми звъня непознат номер с код +92. За профилна снимка беше сложено логото на Revolut. Вдигнах, от другата страна индиец, говорещ на английски. Веднага разбрах, че е измама, но реших да видя докъде ще стигнат.
Започна да обяснява, че „заради смяната на валутата в България с евро“ трябвало да се направи update на акаунта ми в Revolut, иначе щял да бъде закрит. Попита ме дали желая да ми го обновят. Казах „да“, за да чуя какво ще последва.
И ето го тънкият момент: започна да ме насочва да си отворя картата и да му диктувам данните, за да „сравним информацията“. Казах му, че няма да прочета цифрите. Той ме „успокои“, че нямало нужда, той щял да ги прочете, а аз само да потвърдя.
След това започна: „Вашата карта започва с 4 или 5… нали?“
Казах му, че няма да потвърдя нищо. Опита още няколко пъти да ме накара да прочета данните, след което затворих.
Приятели, никога, на никого, не диктувайте данни от картата си или друга чувствителна информация!
Това е класическа измама и целта е да ви източат сметките.
Особено сега, покрай смяната на валутата, подобни опити ще се увеличат!
Пазете се!“