Хората, които останаха без ток и вода по време на обилния снеговалеж през почивните дни, имат право на обезщетения. Това каза омбудсманът Диана Ковачева.
„Бедствието беше много неприятно. То се свързва и с една доста сериозна немарливост от страна на тези, които трябва да поддържат мрежата. Хората са възмутени и са прави, защото през целия ден в неделя нито телефон 112, нито телефоните на електроразпределителните дружества отговаряха. Хората нямаха информация“, посочи тя.
Ковачева посочи, че са получени десетки сигнали от цялата страна – особено от Северозападна България, където ситуацията е била изключително тревожна. И допълни, че е имало населени места, които са били оставени без ток и вода по 40-50 часа.
„Сезирала съм министъра на вътрешните работи, който трябва да направи проверка защо телефон 112 не е отговарял на позвъняванията на хората през целия ден“, каза още в ефира на bTV омбудсманът.
Диана Ковачева допълни, че е сезирала също така министъра на енергетиката и КЕВР, за да проверят дали електроразпределителните дружества са изпълнили своите задължения за поддръжката на мрежата.
„Не за първи път в България вали сняг, а всички видяха по какъв начин са изпочупени клоните на дърветата. Това означава, че дърветата трябва да бъдат системно поддържани и кастрени, за да не се стига до там, че да изпокъсат електропреносната мрежа. Задължение е на КЕВР да провери дали електроразпределителните дружества са изпълнили задълженията си“, каза Ковачева.
Явор, който нахлу в Енергото с грил: Това е начинът да се протестира ВИДЕО