От днес до 30 юни аварийно се затваря за движение част от детелината на бул. "България" и Софийския околовръстен път (СОП), съобщиха от Столична община (СО).

Забранява се влизането на пътни превозни средства по пътната връзка от бул. "България" на пътния възел със СОП, посока Пловдив, както и по пътната връзка от СОП към бул. "България", посока ул. "Даскал Стоян Попандреев".

"Аварийният оглед, който възложихме на надлеза на бул.“България“ и Софийския околовръстен път (СОП) след получаване на сигнал преди два дни, показва, че е наложително да се спре движението на и под съоръжението", каза кметът на София Васил Терзиев.

Констатацията на експертите, които са направили оглед на съоръжението е, че вследствие на експлоатацията на съоръжението, което е построено през 1976 г., са възникнали промени в конструкцията. 

"След като получим детайлното обследване ще възложим укрепване на мостовото съоръжение и реконструкция", каза и заместник-кметът на София Иван Василев. Детайлното обследване ще бъде извършено за 45 дни. 

"Извиняваме се за причиненото неудобство на гражданите, но безопасността на хората за нас е на първо място", подчерта също столичният кмет.

Пътният експерт Диана Русинова не пропусна да изрази мнението си по темата. Тя написа в профила си в социалната мрежа Facebook, че "Столична община изведнъж трескаво се е загрижила за загубата на бетонно покритие на един от стълбовете на моста над бул. "България".

"Когато те управляват аматьори, обследват елементарен проблем, на чужд път цели 45 дни. Да, точно така става дума за Столична община, която изведнъж трескаво се загрижи за загубата на бетонно покритие на един от стълбовете на моста над бул. "България".

Подобно нещо не е особено опасно, но не трябва да се оставя, защото ще компроментира армировката и тогава вече ще стане опасно. Личи си, че е възстановявано покритието и пак се е разпаднало. Трябва да се бластира с песъкоструйка. Пасивира се ръждата и се почиства. После се третира със специални химии", написа Диана Русинова.

Снимка: СО

По думите й обследването на мостовото съоръжение може да се направи максимум за три дни, а за тази цел трябва да бъдат използвани иновативни уреди.

"Колкото до обследването - прави се максимум за три дни с уредите в картинките по-долу. Уреди от 21 век, а не от 60-те години на миналия век.

Още нещо, странно как Столичната община ще обследва съоръжение, което е на АПИ, а не си обследва по същия начин моста на 4-ти км на бул. “Цариградско”, където зимата падна бетонен блок и едва не уби човек. Поне на мен ми е чудно как от къде се взе това трескаво вайкане за нещо елементарно.

За жалост това е поредният опит не да се реши някакъв транспортен проблем, а дасе създаде евтина сензация с цел да се отклони вниманието от сериозните темите и проблеми свързани с неадекватни решения", заключи Русинова.

Маршрутни промени:

Променят се маршрутите на автобуси 304 и 63.

Автобусна линия № 304 в посока Националния исторически музей (НИМ) ще върви от ж.к. "Дружба 2" по действащия маршрут до кръстовище бул. „България“/Софийски околовръстен път (пътен възел Бояна), направо по ул. "Даскал Стоян Попандреев", надясно по ул. "Александър С. Пушкин", надясно по бул. „Никола Петков“, продължава по Софийски околовръстен път до спирка с код "НИМ", която става крайна/начална за линията.

В посока ж.к. "Дружба 2" маршрутът не се променя.

Автобусите ще спират на всички съществуващи автобусни спирки в променения участък на маршрута както следва, сред които и "Гробищен парк Бояна - по желание", "Резиденция Бояна - по желание", "ул. Маломир" и бул. "Ал. Пушкин". 

Закрива се спирка "НИМ" в южното локално платно на СОП.

Автобусите по линия № 63 в посока кв. "Бояна" ще правят маневра по трите пътни връзки на пътен възел Софийски околовръстен път - бул. "България".