Да сигнализираш или да не сигнализираш? Това е въпросът. Нека да сме по-конкретни. Дискусия дали трябва да се съобщава за нарушителите, които шофират в аварийната лента на магистрала "Тракия", се разгърна широко във Фейсбук.

Както е известно, покрай интензивния трафик по празниците и катастрофите, движението по магистрала се превърна в кошмар за някои шофьори. Но за други не толкова. Напоследък е модерно да се шмугнеш по аварийната и да си спечелиш още някой друг метър. Като ръгбито, ама не точно.

След публикация на съвестна гражданка произлезе спор, трябва ли да се издават нарушителите или ситуацията да се подмине заради дългата процедура, която следва. Разглеждан бе примерът за заснет водач от видеорегистратор.

"До всички ,които имат видео регистратор: КАТ приемат записите ,направени в движение, така че ,ако днес сте заснели някой ,движещ се в аварийната лента, може да изпратите записите, за да могат да си получат съответната глоба. Лек и безавариен път на спазващите правилата за движение!", пише Дженифър Шектър.

Според няколко "колеги" обаче това не е най-доброто решение.

"Докладваш, обжалват и докладвалия влиза в един филм, от който на излизане вече и кола му се иска да не е имал. Така че, внимавайте със съветите към екзалтираната публика. А иначе за правилата няма спор, но харчим прекалено много за резултата, който се постига от тези които това трябва да правят.", отбелязва Жоро Емилов.

"Давайте смело...след което, ще ви призоват в съда и ще ви назначат техническа експертиза на регистратора плюс писмени свидетелски показания, после няма да искате да имате регистратор дори...защото ще ви накажат на основание вашите записи, които вече ще са доказано истински.", добавя Ч. Нинов.

Според някои шофьори това си е чист донос. Други определят сигнализирането на нарушители като граждански дълг.

"Само не ставайте доносници като половината Европа, това е най-долната постъпка", отбелязва Христо Х.

"Не смятам че това е донсничество ,а изпълнен граждански дълг. Доста по - долно е да застрашаваш човешки животи ,карайки по напълно забранен от закона начин. Не са един или два случаите на убити или осакатени хора, спрели в аварийната лента.", опонира авторката на поста.