Транспортният бранш излиза на протест през следващата седмица. Това обявиха на съвместна пресконференция от Съюза на международните превозвачи, АЕБТРИ, БАСАТ, Българското обединение на шофьорите, Европейски транспортен клъстер, Конфедерацията на автобусните превозвачи, Камарата на автобусните превозвачи и Камарата на автомобилните превозвачи в България. Протестът е насрочен за 27 април.
Основните искания на транспортния бизнес са в три направления:
Цените на горивата
1. Премахване за 6-месечен период на биокомпонента, което ще доведе до поевтиняване на горивата с около 10-15 ст. на литър за всеки български гражданин;
2. Намаление на акциза на горивата с 50% за период от 6 месеца, което ще доведе до намаление на цените с около 0,33 лева на литър за всеки български гражданин.
3. Извършване на задълбочена проверка от страна на компетентните държавни органи върху вноса на суровия петрол в България, както по отношение на неговата цена така и по отношение на неговия сорт.
Автобусни превози
Градските и междуселищни автобусни превози от общинските и областните транспортни схеми се извършват основно с автобуси на алтернативно гориво - метан. Цената на този вид гориво е увеличена с около 200% спрямо цените от 2019 г. В тази връзка, за да се гарантира движението на българските граждани с автобуси, е необходимо държавата да осигури средства, за да изплати в пълен размер законово полагащите се субсидии за превозите по градски автобусни линии и линиите в слабонаселените планински и гранични райони, както и компенсациите, предвидени за определени категории граждани, ползващи преференциални цени за своето пътуване.
Тол система
Категорично не подкрепяме модела на комуникация с МРРБ и отказваме да участваме в поредната манипулация на българското общество, че превозвачите не искат да плащат за ползването на пътната мрежа, заявяват от пътнотранспортния бранш. Икономическата логика, че който руши повече, плаща повече е напълно приложима. Това обаче не означава, че от 85 хил. превозни средства могат да се съберат повече пари, отколкото от 4 млн. леки автомобила, заявяват превозвачите. Не подкрепяме и предложението, всички второстепенните пътища да бъдат таксувани. Подобно нещо не съществува в нито една европейска държава, заявяват от бранша.
Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев обясни, че протестъ ще се проведе в София, Пловдив, Бургас, Варна, Русе, Плевен и Смолян. Участниците се обединиха, че ако до 20 дни не се изпълнят искания им, на 18 май 2022 г. ще излязат на общонационален протест и тогава ще затворят магистрали, гранично-пропускателни пунктове и автогари. „Повишаването на транспортната услуга води до повишаването на цените на всички стоки и услуги. Това трябва да бъде ясно. Ние не протестираме само като превозвачи, ние протестираме като потребители. Цената на горивата влияе пряко върху цената на хляба, захарта, месото, плодовете и зеленчуците, лекарствата, във всяка сфера на нашия живот,“ обобщи председателят на Конфедерацията на автобусните превозвачи - Магдалена Милтенова.
Прочетете още
- 12:00 След тежък сблъсък в София: Непознат баща помогна на майка с дете СНИМКА
- 17:00 Надраскана брутално кола изуми хората, каква ли е причината? СНИМКИ
- 16:00 Разбиха над десет коли във варненски квартал за една нощ СНИМКИ
- 14:00 Мъж и жена изпревариха водачка със 160 км/ч на "Тракия", за да спасят живота ѝ