215-метров небостъргач ще се издигне над София. "Парадайс тауър" ще има 55 по план трябва да има 55 етажа. Строежът на сградата е "законен", потвърди кметът на столицата Васил Терзиев. Сградата ще бъде издигната до най-големия мол в страната - мол "Парадайс".

Какви са мненията?

Строежът на този небостъргач предизвика недоволство сред столичани.

Някои твърдят, че това е абсурдно. "Мястото на подобни сгради е на Цариградско, не в полите на Витоша", казват софиянци, като твърдят, че подобни проекти ще закрият красивата гледка към планината. 

Други пък се опасяват, че високата сграда ще усложни още повече трафика в района. "Няма пътища, няма адекватни булеварди, няма тротоари, няма места за паркиране, иначе небостъргачи ще има!", негодуват софиянци. 

Сред тях е и Борис Бонев - председателят на "Спаси София".

Не на същото мнение са други

"София е столица и има нужда от модернизиране, наистина не разбирам мрънкащите. Това са най-развитите градове, а постоянно се набиват спирачки на профреса и модернизацията Имат нужда от развитие! Толкова е просто, на когото не му харесва градската среда, защо да не си отиде на село? Гледката била красива и щяла да бъде блокиране, абе хора колко пъти в месеца ходите до Витоша, буквално планината не е да я гледаш от дивана?", пише потребител във Facebook.

Друг добавя: "Модерно, красиво, технологично напреднало! София се развива, като един от най-красивите градове, всепризнат от целия свят за европейска столица на културата и спорта!"

Какво каза Васил Терзиев?

Кметът на София Васил Терзиев заяви пред БНТ, в отговор на постове в социалните мрежи на Борис Бонев от "Спаси София" и появата му от вчера в "Дарик", че има раздвижване на процедурата около този обект.

„На тази сграда от край време почти всичките ѝ документи са готови – решения на общинкси съвет за устройствения план – тоест това решение е минало е през Общинския съвет и всички съгласувания, които се изискват. Там няма нищо ново, което се е случило последните месеци. Чака се само транспортен анализ“, каза Терзиев.

Преди да се получи разрешение за строеж, се изисква изготвяне на транспортен анализ. С него трябва да се установи дали жителите на бъдещата сграда - 55 етажа, с колите си ще утежнят и без това претрупания трафик по бул. "Черни връх".

По негови думи в София има много такива сгради, които са във финална фаза и няма законови инструменти, които да спрат строежа на този етап.  

„Това са функция на неща, които са се случили преди 10-15 години в градоустройството“, добави той.

Мястото, предназначено за сградата, е определено като вторичен градски център – т.е. е планира да се създаде около ядро, което да подобри южните райони на София. Това трябва да облекчи и идеалния център на София от автомобилния трафик, пише bTV.