От Българските държавни железници (БДЖ) призоваха пътниците към съзнателно и отговорно поведение след зачестили случаи на замърсяване на влаковете. В позиция, разпространена от компанията, се казва, че всяка проява на недобросъвестност и вандализъм води до значителни допълнителни разходи за превозвача, които често са за сметка на планираните инвестиции.
„Тревожно е, че в последно време се наблюдава тенденция на зачестяване на подобни прояви, включително изхвърляне на отпадъци по седалките и пода, разсипване на храни и напитки, както и оставяне на големи количества боклук. Подобни действия отблъскват останалите пътници, като оставят грешно впечатление, че не се полагат достатъчно грижи за хигиената и поддръжката на влаковете“, пишат от ръководството на железницата, цитирани от БТА.
От БДЖ апелират клиентите да подхождат с по-голяма отговорност към опазването на обществения ресурс. „Състоянието, в което често се оставят вагоните след пътуване, противоречи на всякакви норми на обществен ред, култура и уважение към останалите пътници и труда на служителите в дружеството“, е записано в позицията.
СНИМКА от влака предизвика дебат в социална мрежа
От железницата допълват, че въпреки ограничения ресурс и факта, че част от подвижния състав е стар, се полагат постоянни усилия за поддръжка и почистване на влаковите състави. Това изисква както голям човешки ресурс, така и значителни финансови средства и време.
Поддържането на чистота и ред във влаковете зависи най-вече от културата на пътниците, допълват от БДЖ и прилагат снимки от вагон, пътувал на 29 юли по направлението София – Горна Оряховица – Варна. В подобно състояние са поне по няколко влака всекидневно, допълват от превозвача.
В началото на юни министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов пътува с бързия влак от Мездра до София и набеляза седем мерки за подобряване на услугата в БДЖ. Сред тях са влаковете да бъда приведени в адекватно за пътуване състояние – подовете да бъдат почистени, прозорците – измити, всякакви петна – премахнати; във всеки влак за дълги разстояния да има служител на компанията, който да е отговорен за състоянието на вагоните преди потегляне на композицията, както и да има стюард, който да отговаря за чистотата по време на пътуването и да следи интериорът да не се цапа, драска или поврежда. В БДЖ работят достатъчно хора, за да може да се отдели персонал за това, каза министърът.
Манчо 19:41, 01.08.2025
Огромна грешка беше закриването на транспортна милиция-полиция.Всичко това е следствие.Имаше дежурен патрул по влаковете и ако не може да се справи,на следващата гара чакаше подкрепление и в кауша.Народа не смееше да гъкне.На тези диваци никаква тапицерия не се полага.Само стоманени пейки.