Два месеца, след като автомобил скочи от мост в река край Враца, няма кой да възстанови предпазния парапет. Оказва се, че мостът е ничий и за него отговорност не носи нито местната, нито пътните власти.

След основния ремонт пътят между Враца и Балкана се използва като писта, коментират многобройните пешеходци в крайградската зона за отдих.

През април 18-годишен водач губи управление и полита от мост, събаряйки в река Лева и 20-метрова метална ограда.  За щастие, младежът е невредим, aвтомобилът е изваден, но тя е още в реката. Теоретично, гражданската застраховка може да покрие щетите, но няма кой да потърси отговорност, защото мостът се оказва без стопанин.

А институциите си прехвърлят топката - чий е мостът: държавен или общински?

"Това е част от републиканската пътна мрежа, което се стопанисва и е собственик Областно пътно управление", обяснява пред bTV Цветан Стойчков, зам.-кмет на Община Враца.

От Пътното отричат и казват, че именно затова мостът не  попаднал в извършения преди години ремонт по европроект на държавното трасе.

"Мостът се оказа ничий, за най-голямо съжаление, не се води в регистрите на ОПУ, същото е и в Общината.  Пак ви казвам, не смея да извадя парапета от реката, защото той реално не е собственост на Пътното, ако го извадя, попадам под ударите на закона", твърди инж. Веселин Николов, директор ОПУ-Враца.

Въпреки че отричат да имат общо с моста, и Пътното управление, и Общината казват, че се грижат за безопасността на гражданите, като подновяват периодично сигналните ленти, но влизат в спор за знаците.

"Табелата "Начало град Враца" миналата година беше от едната страна на съоръжението, после от "Благоустройство и комуникация" я преместиха от другата страна на съоръжението. Ако ще местим една табела "начало" и "край" на града постоянно, това явно не е решение на проблема", настоява Николов.

"Всичките табели са си определени в регулационните граници на града", смята обаче Стоичков.

От Пътното управление все пак са поръчали ограда. Въпросът за стопанина обаче остава висящ.

Снимки: bTV