Жена изрази своето разочарование от Спешното отделение в Добрич след посещение, при което не е получила необходимата медицинска грижа. Яни Петрова сподели своя опит във Фейсбук, описвайки ситуация, която ясно демонстрира проблемите в здравната система на местно ниво.

"Преди няколко дни имах нетърпима болка в бъбрека и реших да отида на преглед в бърза помощ", разказва Петрова. След като изчакала повече от час, тя най-накрая била приета от млад лекар, който обаче не я прегледал. Според думите на пациента, лекарят ѝ казал, че случаят ѝ не е спешен и ѝ предложил болкоуспокояващо. Без да бъде извършен преглед, пациентката получила съвет да се прибере вкъщи и да си вземе болкоуспокояващи.

"Как без да ме прегледат установиха, че не съм спешен случай?", пита разочарованата жена.

След отказа за преглед в Добрич, тя решила да отиде във Варна, където получила съвсем различно отношение. В спешното отделение на болница „Света Марина“ имало много повече хора, но въпреки това тя била приета и обслужена за около половин час. Лекарите във Варна я прегледали, поставили ѝ инжекция, диагностицирали проблема и ѝ дали рецепта.

Този контраст в медицинските грижи я накарал да сподели своята горчивина от опита в Добрич. „Да си лекар, е призвание, табелката с името и бялата престилка не те правят такъв“, заключава тя.

Публикацията на Петрова бе свалена от Фейсбук, но предизвика силен отзвук сред местните жители, които също споделиха свои оплаквания от медицинските услуги в Добрич. Недоволството от липсата на адекватна грижа и отношение в Спешното отделение в града подчертава нуждата от реформи и подобрения в здравната система, които да гарантират, че пациентите получават необходимата грижа, независимо къде се намират.

Снимката е илюстративна.