Инцидент с токов удар на дете в заведение в пловдивския квартал „Тракия“ се е случил преди няколко дни. За случая разказва пловдивчанка, която съобщи как детето на нейна близка е пострадало, след като е докоснало оголен метален стълб, без осветителна лампа върху него, намираща се в дворното пространство на заведение „Хеs“ на ул. „Съединение“.

Инцидентът се е случил в събота вечер, когато семейството е решило да заведе своите гости от Варна на вечеря. Според разказа на жената, всичко е протичало спокойно, докато 4-годишното дете не се е отдалечило от масата, за да се приближи до майка си, минавайки покрай стълба.

„В следващия момент започна да пищи и да се държи за ръчичката. Веднага скочихме, оказа се, че я е ударило ток, когато го е хванала“, разказва тя.

Семейството потърсило съдействие от персонала и настояло за разговор с управител или собственик на заведението. Оказало се, че към момента на инцидента не е имало отговорен представител на място.

„Отговориха ми, че собствениците не са в града, а няма и управител. Казах им, че ще подам сигнал към медиите и към нужната институция. Детето се уплаши много, ние също“, допълва очевидката.

По нейните думи, при посещение в тоалетната на заведението е забелязала и друг потенциално опасен елемент- измъкнат контакт.

След инцидента осветлението е било изгасено по нареждане на собствениците. От своя страна, те коментираха за TrafficNews, че приемат случая изключително сериозно и поднасят своите искрени извинения към пострадалото дете и неговото семейство. 

„Много съжаляваме за случилото се. Истински се притеснихме, когато сервитьорите ни съобщиха за инцидента. Изненадахме се, тъй като лампата до последно беше върху стълба. Не си обясняваме как се озовала на земята”, заявиха те.

По думите им, още същата вечер са инструктирали персонала да изключи цялото осветление в двора като предпазна мярка. На следващия ден повреденото съоръжение е било поправено.

„Проблемът беше отстранен в най-кратък срок, а на място вече са взети мерки това да не се повтори. Ще направим пълна проверка, за да сме сигурни, че всичко е безопасно – особено за децата, които често идват тук със своите родители“, увери собственичката.

Освен това, заведението е предложило отстъпка от сметката и безалкохолни напитки за децата като жест на съпричастност и извинение към семейството.

„Разбирам, че това не може да върне времето назад, но се надявам да покаже нашата отговорност. Поднасям още веднъж своите извинения. За нас безопасността на клиентите е приоритет“, добави собственичката.

Пловдивчанката, подала сигнала, вече е сезирала Комисията за защита на потребителите (КЗП), както и Главната инспекция по труда.