Изборите станаха по-редовни от градския транспорт... Шегата си е шега, но на пловдивчани отдавна не им е смешно, когато става дума за градските рейсове. Да се движиш във втория по големина град в България с градски транспорт, си е изпитание - най-вече на нервната система.

С GlasNews се свърза наша читателка, която ни разказа две случки от последните дни, които доста красноречиво описват ситуацията в Пловдив: безхаберно и опасно шофиране, безконечно чакане по спирките, грубо отношение на шофьорите към пътниците...

Случай 1 от 24.10. Спирка №140 на бул. ”Шести септември” №193” преди Семинарията.

"На спирката има доста чакащи, от посока Била се задават два автобуса. Първият е 6-ца. Вървят един след друг почти прелепени. В момента, в който 6-цата отбива и спира, този зад него - антобус № 25, рязко тръгва да го изпреварва и с бясна скорост набира в лявата лента. Тръгвам да мина пред 6-цата, за да дам знак, че има хора за него. Автобусът, почти подминал 6-цата, спира рязко на двете платна. Муцуната му е пред 6-цата, а задната част остава в лява лента. Запушени са и двете платна.

В момента, в който рязко спира и запушва двете платна, се отваря вратата и слиза човек. Бягам да се кача. В момента, в който съм на първите стъпала, чувам как вратата тръгва да се затваря и той потегля. Без дори да съм успяла да се кача. Питам шофьора защо не спира на спирката - имало е човек за слизане и хора за качване. Отговорът е: "Ти ли ще ми кажеш? Нали си вътре? Я млъквай!" Вътре съм с риск за живота си.

През цялото време шофьорът е със слушалки на ушите. Провиква се да отида да ми види картата. Кара бясно. Преди завоя до семинарията набива спирачки и идва при мен - дай си картата. Показвам му картата. Той иска да я вземе. Казвам му, че не желая да я пипа, ще му я покажа от моята ръка. Почна с обиди... няма кой да "ме такова", овца и подобни. На Панаира слязох.

Този шофьор със слушалки дори не беше разбрал, че се качвам и ще ме затисне. Не е имал никакво намерение да спре на спирката, реално е спрял, защото е имало човек за слизане", разказа пловдивчанката.

Случай 2 от 25.10. Герои: два автобуса №116.

"Чакам на спирката до Центр. гара. Идва 116, а непосредствено след него спира 2-ро 116. Две 116 едно след друго. 

PB1683TT - е автобусът по график. Празен е. Шофьорът се ядосва, че другият го гони и изпреварва.  PB6214CТ - е този, който засича пътя, изпреварва го, а на стъклото му гордо е изписано Пловдив.

Тръгват от Централна гара в посока "Руски". На светофара точно на кръговото се получава едно засичане, гонене и изпреварване. Всички се разлюляхме и едва се удържахме, защото втората кола ни засече рязко. От там насетне почна едно гонене по бул. "Руски". Шофьорът каза, че всеки път колегата му прави така. От тяхната алча борба за билетчета сме потърпевши ние, пътниците. Рискуват живота ни, не спират на спирките, защото бързат да се изпреварват, а хората висят по спирките."

На снимките се вижда как вторият става първи. Карат един след друг, а пловдивчани висят по спирките...

Пловдивският транспорт е все още в джаза - ще излезе ли от този фест? 

И двата случая, разказани от пловдивчанката, задават сериозни въпроси около сигурността на пътниците в обществения транспорт в Пловдив. Почти няма ден, в който читатели на GlasNews да не споделят, че са ставали свидетели на недоброжелателно отношение и неадекватно поведение от страна на шофьорите на обществени превозни средства, което застрашава живота им. Да не говорим, че използването на слушалки по време на шофиране е забранено поради опасностите, които носи за всички участници в движението, тъй като пречи на шофьорите да реагират адекватно на заобикалящата ги среда.

За подобни инциденти, предизвикани от служители в обществения транспорт, обикновено се изисква работодателите да предприемат строги мерки, като осигурят проверки на поведението на шофьорите и тяхното обучение за безопасност и култура при работа с пътници. Това е особено важно, когато става въпрос за безопасността на хората, които разчитат на градския транспорт.

Пловдивчанката е твърдо решена да подаде сигнал до Община Пловдив, която преди по-малко от месец скъса договора за 13 от линиите на градския транспорт под тепетата. Кога и дали ще се въведе по-строг контрол върху работата на шофьорите и ще се повишават ли най-после стандартите за безопасност и етика в пловдивския градски транспорт?