Поредна вандалска проява срещу кола, паркирана из софийските улички, стана повод за своеобразна дискусия. Дама открила машината си сериозно надрана. По едната страна се виждала сериозна щета, а причината за появата ѝ е ясна - начинът, по който е паркирано возилото.
Случката е от столичния квартал "Манастирски ливади", а за нея гласност дава самата потърпевша. Тя споделя снимки на щетата, както и на начинът, по който е била разположена колата.
"Добро утро, съседи! Какво е мнението ви за вандализма? Дали това е цивилизован начин да изразиш позицията си? За мен лично – никога! Липсата на инфраструктура, улици с тротоари, маркиране на местата за паркиране са проблем, който няма да изчезне. Дори напротив – ще се засили още повече с презастрояването, което продължава с пълна сила в квартала ни. Какво? Ще се избием ли…
Хубав ден ви пожелавам! Най-вече на този, който нарисува колата ми с ключ – дано да ви е олекнало! Така няма да се решат проблемите, обаче", пише Бояна Паскалева.
Публикацията ѝ повдига един наболял проблем - паркоместата често недостигат, а водачите се справят както помаг, често превземайки площи, предназначени за други цели. Това води до напрешение между собствениците на коли и недоволни пешеходци, която ескалира дори до вандалския прояви. Не липсва и друг аспект - някои шофьори развиват собственически инстинкти за определени паркоместа, като наказват дръзналите да оставят личните си автомобили на тях. Един истински омагьосън кръг, в който се въртят столичани.
"Места за никого няма. Някои обикалят половин час квартала в правилната посока на еднопосочните улички и спират на няколко преки от дома си. Други качват колата на тротоара, в градинките, препречват входове и създават ситуации, паркирайки в кръстовища", коментира Галина П.
"Това е глупост. Но и въпросът с колите и паркирането е пълна трагедия. Не може да се изсипе тук половин България и всичко да е с кола. Нещата ще се оправят само когато започнат жестоки глоби за паркиране. Като нямат гараж, паркомясто или платен паркинг, да си купуват карти за доста приличния градски транспорт", пише Теодор К.