Ранната утрин в Пловдив не винаги е толкова тиха и спокойна, особено ако трябва да пътувате с автобус по линия 29. Пътниците са изправени пред сериозни предизвикателства, далеч от комфорта на модерните условия на градски транспорт.
Докато градът още спи, някои негови жители вече се насочват към дневните си задължения. Такъв е случаят с пътник от автобус 29, който описва своето пътуване като "преживяване във фризер". Отзвукът от неговите думи в социалните мрежи подчертава сериозността на проблемите в градския транспорт - липсата на осветление и отопление в автобуса.
"Това сутрешно пътуване беше повече от изпитание," споделя той. "Помислих си, че лампите просто не са включени, но не — имаше само една светеща лампа в задната част на автобуса. Кондукторката, придвижваща се със светлината на фенера на телефона си, допълнително подчертава абсурда на ситуацията.
Шофьорът на автобуса, принуден да излиза на всяка спирка за да почисти запотяващите се стъкла, е само една от абсурдните фигури в този рейс. Пътниците, облечени в зимни дрехи и прегърбени от студа, допълват картината на пренебрегван градски транспорт, който борави с основните човешки нужди по начин, недостоен за съвременен европейски град.
Ето целия пост на пловдивчанина в социалните мрежи:
Искам да изкажа възмущенията ми от линия 29 в Пловдив. Сутринта се качих от последна спирка на А12 в 6,8 ч. Първоначално си помислих, че осветлението не е пуснато, но се оказа, че това е и свети 1 лампа отзад. Кондукторката дойде да ме таксува си светеше с фенер от телефона. Попитах я какво се случва, това ли са новите рейсове на градския транспорт, как може такова нещо, а тя ми отговори: Госпожо, не мога да кажа нищо, всеки е излязъл за едно парче хляб, обърнете се към управлението на фирмата. В рейса беше като фризер. Шофьорът спираше и ставаше на всяка спирка, за да бърше предното стъкло, защото постоянно се запотяваше.
Пътниците с право настояват за подобрения. Тази история е не само отразяване на един инцидент, а сигнал за системен проблем, който изисква незабавни действия от страна на общинските власти и транспортните компании. Необходимостта от прозрачност и отговорност в управлението на градския транспорт е по-актуална от всякога.
Апелираме към всички граждани, които са изправени пред подобни условия, да не остават безучастни. Споделяйте своите истории, настоявайте за промяна и се обръщайте към компетентните власти. Само чрез общи усилия можем да постигнем стандарт на градския транспорт, който отговаря на нуждите и очакванията на съвременните граждани.