Завърши ремонтът на част от най-разбития участък от магистрала "Тракия", похвалиха се от АПИ.

12 километра от платното в посока Бургас, между пътните възли "Белозем" и "Оризово", са напълно обновени - асфалт, маркировка, знаци, мантинели.

Чирпан – Стара Загора, сеещата смърт отсечка: За 5 г. – 16 жертви

От утре обаче, 6 ноември, строителните работи продължават в същия 12-километров участък, но сега в платното за София.

В него ограничението на скоростта ще е 70 км/час.

За ремонт са предвидени общо 52 километра от най-проблемните отсечки по магистралата, като се очаква строителните дейности да приключат до края на годината.

Започва ремонтът на вълните по Тракия. Слагат знаци, идват машини СНИМКИ

От АПИ алармират, че от петък е необходимо шофьорите да карат внимателно, да спазват стриктно поставената пътна сигнализация и ограничението на скоростта до 70 км/ч.

Заради ремонтните работи в платното за София, пътуващите по магистрала "Марица", от Свиленград към София, ще могат да продължат по магистрала "Тракия" като от пътен възел "Оризово" ще карат в посока Бургас, а на пътен възел "Чирпан" ще обърнат посоката на движение към София.

Пътуващите за Първомай пък ще трябва да се отклонят към Плодовитово и Първомай по второкласния път.

Освен, че се сменя асфалтът на отсечките, се подобрява и отводняването, обновяват се хоризонталната маркировка, пътните знаци и ограничителните системи.

До ноември – чукат, тракат по… "Тракия". Как се променя движението?

А ремонтът на 12-километровите смъртоносни вълни започна на 6 октомври.

Според статистиката на Института за пътна безопасност, магистрала "Тракия" – в участъка Чирпан - Стара Загора е една от най-смъртоносните в Европа.

Само от 2015 г. до юни 2020 г. са загинали 16 души.

Да припомним част от черната хроника:

На 23 януари 2017 г. лек автомобил "Хонда", управляван от 36-годишен мъж, се заби в мантинелата на 257 километър. Шофьорът загина на място.

На 19 август 2017 г. шофьор на тир загина при катастрофа край Стара Загора при 189-тия километър в посока София.

На 29 април 2017 г. 57-годишен мъж от Варна загина при тежка катастрофа на магистралата на 257 км в посока Бургас. Джипът "Мазда", който той е управлявал, се преобърнал, като е паднал в съседното платно.

На 6 октомври м.г. автобус се преобърна в канавката на аутобана между Нова Загора и Стара Загора. Шофьорът и неговият спътник оцеляват като по чудо.

Най-тежките катастрофи станаха през лятото на тази година, което принуди АПИ да започне дълго отлагания ремонт на въпросната отсечка.

На 12 юли, малко след 17:00 часа, камион с турска регистрация, пътуващ към Бургас, навлиза в насрещното на 163-ти километър на "Тракия". Удря 5 автомобила, обръща се и се запалва. При тежката катастрофа петима души губят живота си, а други шестима са ранени, сред които и дете на две години и половина. Инцидентът става около село Плодовитово.

След като шофьорът губи контрол, преминава през разделителната мантинела и отива в насрещното движение. При удара се преобръща като затиска няколко коли, а други изхвърля извън пътя. По първоначална информация най-вероятната причина за инцидента е, че шофьорът е заспал на волана.

Последват серия от технически и строителни експертизи. Директорът на Областното пътно управление в Стара Загора признава, че в този участък мантинелите са стари и силно амротизирани. Твърди обаче, че не това е причината за тежката катастрофа.

На 18 юли тир с турска регистрация се обърна на същото място на автомагистрала "Тракия", където шест дни по-рано загинаха петима души. Този път за щастие няма жертви и пострадали. По първоначални данни камионът е спукал гума, при което се е качил на мантинелата между двете платна.

На 31 август тир с турска регистрация, превозващ палети, се обърна в крайпътна канавка на автомагистрала "Тракия" в близост до 121 км в посока София, а причината - заспиване на водача зад волана.

Дни по-късно на мястото беше положен нов асфалт върху дилатационната фуга само в активната лента, бързата и аварийната бяха оставени в същото трагично състояние. Тогава от АПИ признаха, че закърпването е временно решение за лятото.